Tuesday 2 May 2006

Zo'n dag als vandaag.

Och Help... Wat vliegt de tijd als je bezig bent met allerlei interessante, boeiende, afwisselende dingen. Daarbij geteld de ontmoetingen met leuke mensen die aardige dingen over zichzelf willen vertellen. Je raakt zomaar in gesprek met iemand tijdens het uitlaten van de hond. Zo'n beest zorgt er namelijk voor dat je snel aan de praat raakt met andere hondenbezitters. Het mooie zonnige weer helpt daarbij ook enorm. De mensen zijn dan meestal veel vriendelijker en lijken wel meer tijd en aandacht aan anderen te willen besteden. De hond is dan vaak de eerste aanleiding om in gesprek te geraken.

Zo'n dag als vandaag is begonnen met het uitvoerig lezen van diverse Blogs, want dat vind ik 's morgens de leukste bezigheid. Tenminste als het goed gaat met degene die de Blog schrijft. Soms is dat niet zo, en dan voel je mee met zo iemand. Als je er voor openstaat, dan is dat af en toe pijnlijk. Maar in de meeste gevallen klinkt het allemaal goed, positief en zitten de verhalen vaak vol humor. Zo ontdek je op andere, doorverwezen Blogs, weer nieuwe mensen die ook weer interessante en grappige verhalen te vertellen hebben. Ik heb in ieder geval mijn gezichtsveld verruimd met het lezen van wat andere mensen zoal kan bezighouden en hun kijk op de wereld van vandaag.

Dan doe je nog wat leuke dingen op de computer zoals, foto's bewerken, video-opnamen bewerken en monteren. E-mail lezen en zo zijn er talloze bezigheden die ik ontzettend leuk ben gaan vinden. Ik denk, dat ik nog wel in de wereld sta, maar ik maak mij niet meer zo druk om allerlei tegenstellingen en meningen die tegenover elkaar staan. Ik ben er nu achter, dat alle tegestellingen in de wereld je leven niet rijker maken, maar meestal een bron zijn van een heleboel narigheid.

Ik ben het leuk gaan vinden om mij met de meest eenvoudige zaken te vermaken, maar vooral door om mij heen te kijken naar de mooie dingen om ons heen. Dat maakt het leven zo de moeite waard. Ik zie nu van alles waar ik vroeger absoluut geen oog voor had. De kreet: "Druk, druk, druk..." zou wel eens door mij voor het eerst gelanceerd kunnen zijn. Die tijd is gelukkig voorbij en naar ik hoop precies op tijd.

P.S.: De zon heeft mijn wangen een beetje verbrand. Het gaat dus de goede kant op met het weer.

No comments:

Post a Comment