Saturday 13 May 2006

Moederdag.

Zo'n dag waarop je een beetje extra aandacht schenkt aan je Moeder. Ik heb nooit kunnen ontdekken door wie dat in het leven is geroepen, maar het is in de hele Westerse wereld een dag die iedereen kent. Het is wel leuk voor Mamma om eens extra verwend te worden in de vorm van lekker uitslapen, thee en beschuit op bed, niets of nagenoeg niets hoeven te doen. Niet achter het aanrecht hoeven te staan. Een mooie bos bloemen, een geurtje krijgen. Het hoort er allemaal bij en dit alles maakt het een soort feestdag. Maar ik weet ook, dat het niet altijd klopt. Maar laten we er voor deze dag maar vanuit gaan dat het een fijne dag voor haar gaat worden met bezoek van de kinderen en kleinkinderen. Een welgemeende knuffel van iedereen die haar dierbaar is, maar dat hoeft niet alleen op Moederdag.


Maar maandag is het weer mijn beurt. Dan is Pa jarig en wordt hij weer verwend om het feit dat hij ook weer een jaartje ouder is geworden. Of ik nu echt blij moet zijn met het ouder worden op zichzelf, daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Maar ik ben wel blij dat ik al die verjaardagen heb mogen beleven. Het had wel eens anders geweest kunnen zijn. Maar voor nu.... neem allemaal virtueel een stuk vlaai en een slok. En laten we hopen dat er nog een flink aantal van deze Moederdagen en verjaardagen zullen volgen.

Een fijne zondag....

No comments:

Post a Comment