Tuesday 23 May 2006

Wachten op beter weer.

Als de temperatuur daalt, de zon zich niet laat zien, het regent of het er tegenaan zit, de wind ook nog opsteekt dan..., ja dan kom ik zelf ook niet zo goed op gang. Je hebt dan niet zo erg de behoefte om er op uit te trekken. Het dagelijkse rondje met de hond gaat natuurlijk wel door. Je komt weer een bekende tegen en die vertelt opgetogen dat ze een paar weken naar Zweden gaan, met de auto nog wel. Hond mee, lekker alle zorgen achter zich latend, en daar in een bekende omgeving verblijven. Wat een vrijheid. Eens kijken of er nog een e-mailtje deze kant op komt waaien.

Dan bij thuiskomst op adem komen, want die stevige wind en de vochtige lucht benemen me soms de adem. Dan heb ik even tijd nodig om weer in mijn rythme te komen. Ik heb nu voorlopig genoeg buitenlucht gehad. Maar wat ga je dan doen om de dag door te komen? Juist ja..., achter de computer duiken en ik heb het internet wat afgestruind en het een en ander opgezocht om anderen op weg te helpen een virtueel probleempje op te lossen. Ook best leuk om te doen hoor, maar eigenlijk ga ik veel liever naar buiten met mijn foto toestel.

Het blijft de komende dagen nog koud en nat volgens de weersverwachting, maar af en toe zou de zon kunnen doorbreken. Zodra dat gebeurt schiet ik uit de startblokken en ga aan de wandel. Daar gebruik ik mijn autootje ook bij hoor. Ja, maak het niet te gek zeg, dat ik dit lijf overal lopend naartoe sleep.

No comments:

Post a Comment