Friday 12 May 2006

Even afkicken.

Nu de meeste tulpenvelden weer groen zijn, en er alleen nog maar zielige onthoofde steeltjes staan, is het toch even wennen. Al die pracht was toch een leuk onderwerp om iets van te laten zien. Je had er ook niet zoveel tekst bij nodig. Nu moet ik toch tamelijk onverwacht wat anders bedenken om te laten zien of om over te vertellen.

Wat zal het gaan worden? Er staan nog volop bomen die zware bloesems dragen. Maar zodra het weer even verandert en de wind gaat opsteken, dan is het ook snel gedaan met deze kortstondige pracht, maar zover is het voorlopig nog niet. Het is nog steeds lente dus nog even genieten en kijken naar al dit moois.

Of moet ik nog even laten zien hoe de boomaanplant is verlopen in onze woonbuurt? Het is wel prettig om te zien hoe het ingezaaide gras begint te groeien en hoe zelfs de nieuwe aanplant van jonge bomen blad gaat vertonen en een soort bloesem draagt. Ook de aangeplante rozenstruiken zitten al onder jongen bladeren. Het zal nog wat worden de komende jaren.

Of zal ik het over een heel andere boeg gooien en wat gaan vertellen over wat zich in de haven van Den Helder afspeelt en wat daar zoal te beleven valt? Ik weet het eigenlijk nog niet precies. Maar ik kom er ongetwijfeld wel uit, want je loopt onverwacht tegen interessante zaken op. Alleen ik moet ze blijven opmerken en meteen opschrijven.

Wordt vervolgd....

No comments:

Post a Comment