Tuesday 29 August 2006

Schoonheid.



Het blijft een verbazingwekkend mooi gezicht. Het spel van wolken, wind en licht. De dramatische wolkenpatronen veranderen soms binnen één minuut. Daarom houd ik mijn kleine camera meestal gewoon in mijn hand, klaar om een mooi plaatje te schieten.



De tijd dat we dit mooie schouwspel weer volop kunnen zien is nu aangebroken en ik geniet er volop van als ik in de vrije natuur loop. Als die dreigende wolkenformaties voorbij trekken, en regen en onweer dreigen los te barsten, dan zie je niet veel mensen op de plekken waar ik loop met mijn hond Jufo.



En net zo plotseling als de wolkenformaties veranderden, kregen we even plotseling een plensbui over ons heen. Ik had uit voorzorg een goed sluitend regenpak aangetrokken, maar m'n arme hondje was kleddernat. Het schijnt haar niet te deren, als ze maar buiten is, dan mag er veel gebeuren. In de verte hoorden we het onweer rommelen en zag ik af en toe een lichtflits door de lucht schieten. En dit leek mij een goed moment om weer naar huis te gaan.



Daar aangekomen, werd ik verrast met iets wat mijn ega voor een paar €€ had gekocht. Het leek op een klomp steenzout, kristalachtig en roze. Dan komt er een snoertje aan met een klein lampje en dat past net in een uitsparing in de steenklomp. KITSCH... dacht ik meteen, maar bij nadere beschouwing, en met je neus er bijna bovenop heeft het toch wel iets. En het straalt ook nog een heel rustgevend, vriendelijk licht af. Dus soms kan kitsch ook schoonheid in zich dragen. En dat roze blijkt door de verlichting een zacht oranje kleur te zijn. Nou, ik vind het best leuk om naar te kijken.

No comments:

Post a Comment