Friday 18 August 2006

Madurodam in 1998.



Het weer zat vanmorgen tegen. Ik had me voorgenomen om er op uit te trekken om wat inspiratie op te doen voor een verhaaltje voor mijn weblog. Maar ik had geen zin om mij nat te laten regenen dus is het gebleven bij het uitlaten van de hond en een minuut of vijf bemoeien met het paardje Jopie, die nu alleen in de wei staat. Silver Star, de Welsh Pony is er niet meer, die heeft een ander baasje gekregen. Ik heb Jopie de Shetlander steeds Polly genoemd, maar dat was een naamsverwisseling met een pony op een andere plek. Nou ja, what's in a name. Vanaf nu heet hij dus gewoon Jopie en dat klinkt net zo leuk.


Wie het weet mag mij even e-mailen. Klik hier voor meer Informatoe ;-)

Ik vond het wel jammer om thuis te blijven hangen, maar ja, zo gaan de dingen soms. Ineens moest ik denken aan iemand die mij op de gedachte had gebracht om wat oude foto's op te zoeken over Madurodam. Het was eigenlijk best wel leuk om weer eens in al dat oude spul te graaien.

Miniatuur van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam

Je ziet weer allemaal jonge of veel jongere gezichten uit die schoenendoos tevoorschijn komen. En er komen weer een heleboel herinneringen terug. Maar ik heb me beperkt tot een paar foto's over Madurodam waar ik eens was teruggeweest met een buurjongetje die daar zo graag eens naar toe wilde. Dat joch heeft genoten hoor. Ondertussen is het een grote kerel geworden.


Miniatuur van de DOM in Utrecht

In 1968 of '69 zijn we er ook ooit eens geweest met onze eigen kinderen en toen heb ik dat gefilmd op super-8 film. Die fragmenten heb ik een paar jaar geleden eens laten overzetten op videoband, maar dat stelt niet veel voor. Het is me eerlijk gezegd ook een beetje te veel werk om dat nu weer over te zetten in digitale bestanden. Dan moet het zomaar een herinnering blijven voorlopig.


En deze kan ik ook niet zou gauw thuisbrengen. Als je het weet graag even e-mailen.
Klik hier voor meer informatie ;-)

De beelden van 1998 verschillen nauwelijks van die uit 1968, hier en daar wat nieuwe aanbouw en ook wel weer dingen die zijn verdwenen. Maar het blijft leuk om naar al die miniaturen te kijken en het is een ongelooflijke prestatie om het in zo'n goede conditie te houden. De gebouwen die op de foto's staan ken ik niet allemaal meer bij naam, maar de Dom in Utrecht en de Westertoren in Amsterdam en ook het Parlementsgebouw in Den Haag kan ik nog wel herkennen, maar die andere dat weet ik niet meer. Misschien dat iemand mij daar een beetje bij kan helpen. De foto's staan in een album op de Flickr photo site en wie er commentaar of aanvullingen bij wil geven is welkom.


Miniatuur van het oude Parlementsgebouw in Den Haag


No comments:

Post a Comment