Saturday 4 March 2006

Even wegdromen

Vanmorgen in de auto gestapt en ben wat gaan rondrijden, de wolken waren weer heel erg boeiend om naar te kijken.


En misschien is het raar, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om er een paar foto's van te maken. Dat kleine fototoestel heb ik altijd bij me, net zoals ik altijd mijn autopapieren en huissleutels meeneem. Het is een vaste gewoonte geworden en hij is ook al eens van pas gekomen toen mijn auto beschadigd raakte. Even een fotootje maken van de situatie en de verzekerings maatschappij kon de plaatjes goed gebruiken.


De Kop van Noord-Holland is ongekend mooi als je er maar oog voor hebt en het wil zien. De meest eenvoudige zaken kunnen soms heel bijzonder worden als zich iets afspeelt in de lucht. Al die wolkenformaties doen je soms fantaseren dat je bergen ziet of figuren. Je creƫert een eigen wereld en dat is best leuk. Vooral kinderen kunnen er heerlijk in wegdromen doordat zij er allerlei sprookjesachtige figuren in ontdekken.


Ook aan de behoefte om nog even langs de Helderse haven te rijden kon ik niet weerstaan. Op de momenten dat de wolken wegdreven en de zon doorbrak dacht ik: "Laat ik er nog even langs rijden. Het is zaterdag, de vissersvloot ligt binnen en er is vast wel iets te zien."


Een meeuw zat geduldig te kijken of er nog wat te halen viel, maar dat viel tegen, want iedereen was naar huis. Na een poosje vloog hij op en verdween over het water tot ik hem uit het oog verloor.


Op de terugweg naar huis kwam ik langs het Marine Museum en stopte daar om de onderzeeboot "Tonijn" te fotograferen. Gek eigenlijk. Je rijdt er in al die jaren duizenden keren langs, je kijkt er altijd naar en je vervolgt je weg. Maar nu heb ik dan toch de moeite genomen om hem
vast te leggen. Het wordt ook weer eens tijd dat ik het museum binnen ga, dat is alweer een hele tijd geleden dat ik daar heb rondgekeken.


Tot de volgende keer.

No comments:

Post a Comment