Monday 6 March 2006

Eerbetoon aan mijn Vader.

1937

Toen ik gisteren mijn volledige naam in de Search regel van Google plaatste en op Enter drukte, kreeg ik een enorme hoeveelheid informatie voorgeschoteld over allerlei personen en bedrijven die dezelfde naam dragen als ik. Maar er stond ook een verwijzing naar iets heel anders, dus niet direct naar mijn naam. En zoiets maakt mij dan extra nieuwsgierig, dus klikte ik die Link aan. Ik was heel erg verbaasd dat ik op een site terecht kwam die ging over een Japans Krijgsgevangenenkamp uit de 2de Wereldoorlog. Het ging hier om het Camp Fukuoka #17.

Ik was meteen heel erg geboeid door het feit dat ik op deze site terecht kwam. Mijn vader is namelijk Japans krijgsgevangene geweest en heeft op een Japans eiland in een kamp gezeten. Daar moest hij werken in een kolenmijn. Hij heeft daar het geluk gehad dat hij bovengronds moest werken en heeft daardoor de oorlog overleefd. De naam van dat eiland heeft hij mij nooit genoemd, dat wist hij niet meer of heeft het nooit willen vertellen. Ik ging dus meteen op zoek op deze site naar informatie. En jawel hoor, hier vond ik heel erg veel informatie over het kamp zelf maar ook mijn vadres naam en ook het nummer wat hij droeg in dat kamp, 881.


1941

De mogelijkheid bestond om contact op te nemen met de Project Manager om gegevens uit te wisselen. Dat contact heb ik inmiddels gemaakt en afspraken gemaakt om zoveel mogelijk informatie over mijn overleden vader door te geven. Deze gegevens zullen worden verwerkt en daarmee wil men bereiken dat deze mensen op waardige wijze worden herdacht en geëerd. Dat doet me goed en daarom zal ik er volledig aan meewerken om mijn Vader in ere te houden. Wat hij heeft meegemaakt is met geen pen te beschrijven. Hij wilde over die periode uit zijn leven ook bijna nooit iets kwijt.

Voor diegenen die interesse hebben voor de genoemde site volgt hierbij de URL die er naar verwijst. Kopiëer dan de volgende regel en plaats die in je Browser:


1945

Mijn Vader is overleden op 2 januari 1995.




No comments:

Post a Comment