Tuesday 12 September 2006

Updates

We hebben een paar drukke dagen achter ons liggen en er is weer het een en ander bij te werken in de blog. Het is nu eenmaal een feit dat een mens maar één ding tegelijk kan doen, althans zo is het met mij gesteld.


Laat ik beginnen met te vertellen dat de puppies groeien als kool. En leuk dat ze worden! Oogjes open, maar nog wel veel slapen, gapen en drinken. Maar daarom groeien ze ook zo hard denk ik. De kleindochters, en de huisdieren in en om het huis vinden het allemaal verschrikkelijk leuk en lief.


De puppies worden vertroeteld en geknuffeld, krijgen veel aandacht van de poezen. Maar daarna worden ze weer aan het moederhondje toevertrouwd die er zo parmantig voor waakt dat er niets verkeerds met haar jongen gebeurt.


Over een paar weken hoop ik weer te kunnen laten zien hoe het verder gaat met de jonge hondjes. Dit was de update van zaterdag.

Nu naar zondag.


Het was geweldig mooi weer, het leek wel of de zomer was teruggekeerd, en dan krijg je gauw het gevoel dat je er nog even van moet profiteren. Maar dat deden nog een paar miljoen andere mensen ook. Met z'n allen weer tegelijk de weg op, de één naar het Noorden, de ander naar het Zuiden, en zo ook van Oost naar West en omgekeerd. Iedereen rijdt elkaar 's morgens tegemoet, en 's avonds weer hetzelfde liedje, maar dan in tegengestelde richting.


Ik had nog steeds het idee om nieuwe foto's te gaan maken in Wijk bij Duurstede van kasteel "Duurstede", althans wat er van is bewaard gebleven in de loop der eeuwen. Dus zogezegd, zo gedaan. We zijn in de auto gestapt en begonnen aan het ritje van 134 km. Het was erg druk op de weg, maar we konden redelijk snel doorrijden.



Aangekomen op de plaats van bestemming stond de koffie al te geuren en probeerde ik mij de voorgenomen fotosessie te beginnen. Maar als je dan je kleinkinderen weer ziet dan geef je er toch de voorkeur aan om die eerst de nodige aandacht te schenken.


Dan komt het voorstel van je schoondochter om gezellig met zijn allen op pad te gaan om foto's te maken. En wie kan dat nou niet willen? Dus met z'n allen op weg naar de fantastische bosrijke plek waar het oude kasteel staat. Omringd door een oude slotgracht en bomen van honderden jaren oud.



Dit was ook meteen DE gelegenhedi om mijn Petje te updaten naar de nieuwe naam van het bedrijf waar mijn zoon nu voor werkt. Dus van Innovity hernoemd naar Ordina. Geweldig petje! Ik werd er op gewezen dat het deed denken aan een reclame-filmpje uit de jaren 70 voor pindakaas. Het jongetje van toen werd "Pietje Pitamien" genoemd. Kun je nagaan hoe goed dat filmpje aansloeg. Want als je dat na 30 jaar nog weet, dan mag dat een groot succes genoemd worden.



Vermoeid, maar voldaan gingen we weer 134 km naar huis. Daar aangekomen plofte ik op de zitbank, kukelde om op mijn zij en viel direct voor een paar uur in slaap.
Dit was de update van zondag.

Nu naar maandag.

11 september. Massaal werden we weer herinnerd aan de verschrikkelijke gebeurtenissen op die dag in 2001. De hele dag werden de beelden weer uitgezonden van datgene wat zich in New York afspeelde. Aangevuld met films, krantenberichten, radio-, en tv-commentaren en meningen van over de hele wereld. Maar ook hoe deze gebeurtenissen aanleiding werden tot nog meer geweldadigheden tussen landen en bevolkingsgroepen onderling. De leugens en verdeeldheid die daarna verspreid werden om te overtuigen van onwaarheden. Bevriende landen die elkaar niet meer volledig vertrouwen door misleiding en leugens. Laten we hopen dat de wereldleiders gezond verstand stellen boven eerzucht, wraakgevoelens, angst zaaien, politiek en economisch gewin en alles wat daarmee te maken heeft. Wat dat betreft gaat het niet goed met de wereld.

En dan nu disdag.

De dag waarop ik dit verhaal heb samengevat om een idee te geven hoe ik mijn tijd heb doorgebracht. Zomaar, omdat ik het leven zo mooi en waardevol ben gaan vinden.

No comments:

Post a Comment