Friday 1 September 2006

Mijn petje.



Als de zon 's middags hoog aan de hemel staat, tussen alle buien door, dan is het toch wel een handig ding zo'n petje. Die enorme klep aan de voorkant geeft een heleboel schaduw en samen met een zonnebril geeft dat voldoende rust aan mijn oude ogen. Ik hoef niet in het felle verblindende zonlicht te kijken.



Dat petje heb ik een paar jaar geleden van mijn zoon gekregen. Hij had toen nog zijn eigen IT bedrijf "Innovity". Maar korte tijd nadat ik dit gedenkwaardige petje als geschenk had gekregen, heeft hij het door hemzelf opgebouwde bedrijf laten opgaan in het beursgenoteerde IT bedrijf "Ordina". En nu werkt hij zelf als één van de directeuren in dat grote bedrijf. Begrijpelijk toch dat ik apentrots ben op wat hij heeft gepresteerd? Dit petje is meer dan alleen maar een hoofddeksel. Telkens als ik dit ding op mijn kop zet moet ik aan hem denken en aan alles wat hij heeft bereikt. Ja, dit petje betekent meer voor me dan menigeen zou denken :-)


En om dit waardevolle petje nu vast te leggen voor het nageslacht wilde ik er eens een foto van maken. Dan sta je wel met gestrekte armen en een fototoestel tussen je vingers de lens op je gestalte te richten, maar het blijft gokken en mikken. Nou ja, het is wel gelukt dacht ik. Zelf kom ik weinig op foto's voor, maar er kwam een aardige mevrouw langs met haar Labrador. En toen ik vroeg of zij eens een foto van mij wilde maken, was dat zo gepiept. Bedankt leuke mevrouw.



En toen ik doorliep viel mij plotseling op, dat er weer erg veel paarse kleuren te zien zijn. De heideplantjes in het duingebied kleuren al prachtig en dat betekent ook een beetje dat de zomer op zijn einde loopt. Paarse, lila en oranje kleuren kondigen dat meestal aan. Maar elk jaargetijde heeft zo zijn bekoringen. En ik zal mijn petje nog genoeg dragen tegen het zonlicht.

No comments:

Post a Comment