Thursday 21 September 2006

Tevreden.



De dagen vliegen om en ik ben zo druk als een klein baasje. Fotograferen, video opnemen, editten, bloggen en nog tal van andere dingen. Zaken waarmee ik de dagen vul en die mijn leven inhoud geven na mijn pensionering. Ik ervaar het als heel erg prettig als ik mijn gedachten, ideeën en vaardigheden kan botvieren achter mijn pc zonder gehinderd te worden. Het ligt niet in mijn aard om dagelijks urenlang naar een televisie te kijken of door het raam naar anderen kijken wat die aan het doen zijn. Veel naar buiten gaan en wat lopen. Lekker mijn eigen gang gaan, geen uitleg geven over wat ik aan het doen ben, genieten van mijn vrijheden en anderen dezelfde ruimte daartoe gunnen. Zo voel ik mij op mijn best.

Jufo is aan de beterende hand, krijgt weer praatjes, dat wil zeggen dat er weer stevig wordt geblaft als de krant komt en als de post wordt gebracht. Eten en drinken gaat er weer in, blijft er een poosje in en komt weer gezond tevoorschijn bij het uitlaten. Vanaf morgen gaan we weer samen op pad. Goed voor haar, goed voor mij.

Er staat weer een korte video klaar, een paar filmloops van wat foto's. De bedoeling is dat er weer nieuwe foto's bijkomen, maar dat is werderom een kwestie van tijd. Het komt allemaal goed. Het is ook leuk om zo af en toe te zien wie er bij mij op visite zijn op mijn blog, dus laat je niet tegenhouden om je naam even op te geven. Wordt gewaardeerd hoor.

Tot de volgende keer....

4 comments:

  1. Is that shepherd yours? It is BEAUTIFUL! and the flowers are just lovely.

    I went on down and peeked at the rest of the pictures, and those puppies are sure cute!! ANd Dont you just love NEW FOUNDLANDERS? they are such big sloppy babies, but I sure wouldnt want to have to brush them all the time.

    ReplyDelete
  2. I'm so glad to hear that Jufo is healthy again - nothing breaks my heart like a sick pet. What a gorgeous flower in your photo! My dad always said, "paarse bloemen beteken dat de zomer is haast over."

    ReplyDelete
  3. It sounds like you are keeping happily busy, Herman. It's nice to just enjoy life and dedicate your time to your interests. I'm so glad Jufo is back to the normal eat...wait...poop system. I'm sure she has a little extra spring in her step now that the pipes are in working order again.
    Jufo is a she, right?

    ReplyDelete
  4. Mary Lou:
    Yes, Jufo is my doggie :-)
    I love New foundlanders. These 2 are 18 months old and realy gentle dogs.

    Ellen:
    Ja, met Jufo gaat het nu veel beter. We moeten nu alleen nog een antibiotica kuur afmaken. Ze heeft wel wat gewicht verloren.

    Sharon:
    Sure, I like it that way Before my retirement I was always busy to please other people and had hardly time for myself. Now I choose what I like to do and that's "freedom". And Jufo's garden hose is working again :-)

    ReplyDelete