Monday 17 July 2006

Hittegolf nummer 2


Het gaat nog steeds door met die hoge temperaturen. Soms hallucineer ik dat we verhuisd zijn naar Spanje of Portugal. Voor Hollandse begrippen zijn deze temperaturen heel erg ongewoon. Hoewel.... Ik begin er al aardig aan te wennen. Als het over een paar dagen weer gaat afkoelen, dan zeg je bij 22° Celcius al gauw: "Wat is het kil vandaag, ik doe toch maar iets aan".



Maar omdat het nog steeds zo warm is met temperaturen rond de 30° Celcius ga ik 's morgens maar vroeg op pad, dan is het nog niet zo heet. En daarna het een en ander opzoeken en veranderen op de computer. Ik ben niet iemand die urenlang in die brandende zon kan lopen, laat staan in die hitte gaat liggen verbranden. Bruinbakken noemen ze dat. En dat met alle risico's vandien. Nee, laat mij maar lekker in de schaduw zitten in een koele kamer met zo af en toe een lekker koel biertje. Toch ben ik waarschijnlijk een buitenbeentje, want ik kan bijna niemand ontdekken op het internet die nog iets doet, zelfs geen reactie geven op al mijn schrijverij. In feite kan mij dat ook niet zoveel schelen want ik schrijf gewoon een hoop dingen op om niet te vergeten voor later als de aftakeling is doorgezet. :-)





Toch moest ik met Beppie nog even weg: "Want er staat bij Mariska (een kennis) zo'n lief paard 'Kurt', en ook een lieve Shetland Pony 'Kelly' en ook nog een lieve geit 'Funny'. En daar moet je nog even een foto van maken voor Mariska". Nou, bij deze dan. Hierbij gaan jullie nu over de hele wereld, tenminste in theorie :-)

Maar die vliegen rond hun ogen en op die vacht is een ware plaag voor die beesten.



No comments:

Post a Comment