Saturday 8 April 2006

Vergeten verjaardag.

Coos

Het is mij weer eens gelukt om iemand zijn verjaardag te vergeten. Om het goed te maken hierbij alsnog mijn welgemeende verjaardagswens.

Meestal houdt mijn vrouw de verjaardagen bij, maar deze keer is het haar ook ontgaan. We hebben het nogal "druk" de laatste weken en zijn daardoor soms wat onoplettend, afwezig, niet bij de les, of hoe je het ook wil noemen. Nou moet ik ook toegeven dat het niet mijn grootste hobby is om verjaardagen bij te houden. En ook niet om naar dat soort feestjes toe te gaan. Vroeger kreeg ik er al uitslag van.

Met 20 tot 25 mensen in een veel te kleine rokerige kamer, stoelen naast elkaar in een kringetje rond een veel te klein salontafeltje. De rest weggedrukt in 2 te grote fauteuils en met zijn vieren samengeperst op de bank, knieƫn tegen elkaar, handen op de schoot. En als er te weinig stoelen zijn, dan hebben we altijd nog wel een paar plastic tuinstoeltjes waar je urenlang op kunt zitten. Het moet ook weer niet te aangenaam worden want dan krijg je ze helemaal niet meer weg.

En dan komt er eerst koffie met een gebakje of een stuk taart. Daarna wordt er gevraagd of we nog iets willen drinken, waarop meestal een borrel, een glas wijn of een glaasje "fris" op tafel komt. Al dit heerlijks wordt dan begeleid door toastjes met paling, zalm of iets onbestemds dat als salade wordt bestempeld. Soms springen we helemaal uit de band met olijven en Franse kaassoorten en stukjes stokbrood. De gewone stukjes kaas met augurk, worst en een gevuld eitje, zoals die vroeger op tafel kwamen, zijn zo goed als verdwenen. Te goedkoop..... Nee..., we willen wat anders.

En dan praten we wat af. Vakantie-avonturen zijn meestal favoriet. Hoe verder weg des te interessanter.
De een: "Wij zijn dit jaar al voor de derde keer naar Thailand geweest. Prachtig land. We gaan er al 12 jaar naar toe".
Ik heb dan altijd het idee dat het op werken gaat lijken. Weinig fantasie als je er al 36 keer bent geweest.
De ander: "Nee, wij zijn nog niet weggeweest, maar we hebben voor de zomer een reisje naar Kenia geboekt. Prachtig land. We zijn er nog niet eerder geweest". Aanvullend: "Afgelopen winter zijn we wel naar de wintersport geweest in Oostenrijk. Prachtige bergen, Mooi land."
En zo gaat dat maar door.

Als je een aantal van die feestjes per jaar moet meemaken dan is het wel eens genoeg. Volgende maand ben ik zelf weer aan de beurt voor de 68ste keer. Als jullie me vergeten te feliciteren.... Tsja.... wat moet ik daar nou van zeggen. Maar als je komt is het goed hoor. De koffie en het gebakje staan klaar, maar stel je er niet teveel van voor :-)

Wordt vervolgd...

(Nou hier komen weer reacties op... even wachten :-) Pizza!

No comments:

Post a Comment