Friday 21 April 2006

Kleurenpracht.


De lente is er echt... In een paar dagen tijd dentert het werkelijk allemaal uit de grond en op de meest onverwachte plaatsen. Aan de slootkanten, langs de wegkant, in de velden, tegen tuinmuurtjes, voor de uitstalling van bloemenwinkels. Het is één groot feest van kleuren. Je moet er alleen even naar willen kijken. Ik kan er niet omheen, al die kleuren en vormen oefenen een geweldige aantrekkingskracht op mij uit. Ik zou ze allemaal wel willen laten zien, maar dat gaat natuurlijk niet. Nou... een paar dan. Klik maar op de foto's voor een grotere afbeelding.


Alleen al van de narcis bestaan vele varianten in de meest uiteenlopende kleuren en vormen.





Voor de bloemenwinkels staan prachtige planten en bloemen uitgestald. Ook kleine soorten met heel veel detail.




En wat valt er te genieten van al die velden met Hyacinten. Ook hier weer de mooiste kleuren, eigenlijk zijn er kleuren bij die ik nog niet eerder heb gezien. Hoe kun je nu aan zoiets voorbij lopen zonder ze op te merken.... En dan die bedwelmende zware geur van deze bloemen. Er zijn nogal wat mensen die er hoofdpijn van kunnen krijgen, maar daar heb ik geen last van.




Dit is toch het meest uitbundige seizoen van het jaar.
Lang Leve Het Nieuwe Leven!


No comments:

Post a Comment