Tuesday 11 April 2006

Crocusvelden

Gelukkig ben ik vanmiddag bijtijds vertrokken om nog een paar foto's te maken. Gaandeweg werd de wind sterker en trok de lucht behoorlijk dicht. Nu, in de vroege avond, waait het behoorlijk hard hier aan de kust en dat gaat gepaard met regen. Dus het is op het ogenblik geen fijn weer.

Op weg naar een paar velden met crocussen passeerde ik ook deze molen. Hij staat langs de Rijksweg bij het Noord-Hollands kanaal ter hoogte van St. Maartensvlotbrug. Ik vond het wel aardig om dat even mee te nemen, want wat is er Hollandser dan dit type molen. En ik weet dat er in Canada weer iemand zit te glimlachen omdat het herinneringen oproept. Dus dat pleziertje schenken kost geen enkele moeite



Velden vol met bloeiende crocussen. Het blijft een prachtig gezicht en ik raak er nooit op uitgekeken. Deze witte soort met dat geel-oranje hartje is toch een lust voor het oog.



En wat vind je van deze paars-blauwe en lila kleuren? Al dit moois is dan toch nog net voor Pasen uitgekomen, maar of de bloemenmozaïken er nog wel komen is voor mij nog een vraag. Daar worden meestal veel Hyacinten in verwerkt, maar daar heb ik er nog niet veel van gezien. En wat ik ben tegengekomen was niet veel fraais. Nee, dit voorjaar zit niet erg mee tot nu toe. Maar we blijven weer optimistisch en kijken uit naar het mooie weer dat toch zeker eens zal komen.

En binnen een week of twee zet ik wel een video in mijn blog, Ik heb opnames gemaakt, maar moet ze nog even bewerken. Komt er aan....

Wordt vervolgd....

No comments:

Post a Comment