Thursday 11 January 2007

Wat een rot weer!

Het slechte weer houdt me al enkele dagen binnen en dat bevalt me helemaal niet. Nu kan ik eindelijk goed horen en nu moet ik binnen blijven omdat het al dagen lang flink stormt en regent, heel veel wind en regen.... Ik kom niet veel verder dan achter deze PC te gaan zitten. Nu kan ik die hoorapparaatjes ook wel uit doen, dan hoor ik dat geruis van de PC wat minder.

In de Side Bar hier aan de linkerkant, heb ik een link gemaakt naar de Web Cam van het KNMI in de Bilt. Daarin kun je zien hoe het weer er uitzag in het aflopen kwartier tot nu toe. En de beeldjes die ik nu al dagenlang zie maken me niet erg blij. Dit is een voorproefje van het effect van de globale opwarming. Je kunt zeggen dat het broeikaseffect al plaatsvindt. Zo moet het er ongeveer gaan uitzien. Erg he?

's Morgens als ik al laat uit bed kom is het nog donker, maar blijven liggen heeft ook geen zin. Ik praat nu als een gepensioneerde oude vent, dat is wel duidelijk. Als je jong bent, moet je er wel op tijd uit springen want je moet naar school of naar je werk. Soms verlang ik daar wel eens naar terug. Niet alleen omdat ik zo graag werk, maar meer omdat ik dan een stuk leniger zou zijn en ook enthousiast uit m'n bed spring. Bovendien onderhoudt je contacten op het werk of, als je nog heel jong bent op school. Dat is voor mij nu anders, ik wil naar buiten en genieten van de natuurlijke stilte. Buiten kom je ook even met mensen aan de praat, geen urenlang gezwets, maar gewoon een vluchtig praatje, of je luistert naar een nieuwe grap. Maar met dit weer?.... Ik word er hartstikke vervelend van :-)

Lieve help... het wordt alweer donker, en het is pas 15:30 uur.

3 comments:

  1. Herman,
    These winter days can be so dreary. The longer days are coming soon. More daylight in the weeks to come!

    ReplyDelete
  2. It's those short days where you get up and go to bed in the dark that are a little depressing. At least it's very sunny here during the day.

    ReplyDelete
  3. It's so cold here that, when the postman came to the door to deliver Curtis' saxophone (yay!), he told me there was nothing in our mailbox, just to save me a trip outside.

    ReplyDelete