Wednesday 17 January 2007

Onderhoud en Vernieuwing.



Net als bij iedereen, overkomt het mij ook regelmatig dat ik toegeef aan de drang om mijn computer eens uitgebreid op te schonen. Je laat er wat programma's op los om alle narigheid op te sporen en uit te schakelen. Op zoek naar malafide software, spyware, adware, spam en stiekum binnengeslopen virussen. Hoe die rommel toch nog zijn weg vind om zich op een computer te nestelen is op zich al een prestatie. Ik heb er erg veel aan gedaan om die troep buiten de deur te houden, maar bij zo'n periodieke onderhoudsbeurt komt er af en toe toch weer iets tevoorschijn. Je vraagt je af: "Hoe is het mogelijk?"

Dit ondehoud vind meestal plaats als ik echt niet weet wat ik anders moet doen. Je verzint zomaar wat, maar komt er niet helemaal uit. Om de tijd dan toch enigszins nuttig te besteden begin je hier maar aan. Bovendien de harddisks weer eens defragmenteren zodat alles netjes geordend achter elkaar gekoppeld is. En als het goed is wordt de werking van de computer iets versneld. Als dit alles achter de rug is, geeft het toch een tevreden gevoel. Maar dit hele gedoe kost wel veel tijd en doet een flinke aanslag op je geduld. Zeker als je ook de computer van je vrouw moet onderhouden. En twee van die dingen is dan net genoeg.

Door al het slechte weer van de laatste tijd kom ik niet zoveel buiten, met het gevolg dat ik mij moet beperken tot verhaaltjes die zomaar bij mij opkomen. Of zoals nu, dat ik gewoon vertel waarmee ik de afgelopen dagen bezig ben. Niet erg spannend, maar wel nuttig. En wat ook wel leuk was om te doen, was de veranderingen aanbrengen in mijn weblog. Er komen nog niet veel reacties op, dus hoe het overkomt bij lezers van mijn blog, dat weet ik nog niet. Misschien kan het niemand iets schelen, en dat is ook goed. Ja, er was wel iemand, die er iets aardigs over zei, dus Loes, dat is goed overgekomen :-)

En kijk eens aan!... Nog een reactie van mijn lieve docher!

No comments:

Post a Comment