Tuesday 2 January 2007

Het Verborgen Geluk


Els Basten

Dit is Els Basten. Els, 23 jaar oud, lijdt aan de ziekte ME, ook wel CVS genoemd. Wie niet weet wat deze ziekte met je doet of wat het betekent om met ME te leven, kan op DEZE LINK meer informatie opzoeken.

Maar waar het hier om gaat is, dat zij een boek heeft geschreven, een boek over "haar" leven met ME. De proefdruk van het boek krijgt zij vandaag, woensdag 3 januari 2007. Voor Els is dit een mijlpaal, want het schrijven van een boek is op zich al een prestatie, maar voor iemand die aan ME (CVS) lijdt is dit een buitengewone prestatie. Vergelijkbaar met het lopen van een marathon in een recordtijd.

Voor Els zijn dit bijzonder spannende dagen, met als één van de hoogtepunten het in ontvangst nemen van de proefdruk, en om het uiteindelijke resultaat te lezen en in handen te houden voordat het werkelijk wordt uitgegeven.

Ik wil graag helpen bekendheid te geven aan hetgeen zij heeft geschreven over haar leven met ME. We kunnen het lezen in haar boek "Het Verborgen Geluk", wat voor een zeer redelijk bedrag te koop is (€ 15,00). Het is rechtstreeks te bestellen bij Els op haar eigen weblog
waar een bestelformulier ingevuld kan worden. Maar het kan binnenkort ook in de boekhandel worden gekocht nadat de uitgever het boek in de handel heeft gebracht.



4 comments:

  1. I'm sorry this beautiful young woman is afflicted with this disease. It's difficult for me to read medical terminology in Dutch, but I THINK what she has is chronic fatigue syndrome/fibromalgia - very debilitating. I wish her the best of luck with her book.

    ReplyDelete
  2. That's too bad. How do you know her, Herman?

    ReplyDelete
  3. Sharon:
    She lived a number of years ago in Callantsoog. My wife met her often when she walked outside with our dog. Dog owners often talk quite easy when they meet each other, so the acquaintance was made very easy. Look at her weblog under the name Noah,where you find a few photographs of her dog Noah.

    Ellen:
    Yes Ellen, you were absolutely right Here is a link for those who want to know more about it.
    http://www.co-cure.org/

    ReplyDelete
  4. Thank you Ellen and Sharon for your lovely message. I appreciate it that you're interested in me and my book. Who knows... maybe we can translate it into English ;) You'll be the first to know!

    Lovely greetings, Els

    ReplyDelete