Thursday 25 January 2007

Een prachtige dag.



De laatste dagen nogal druk geweest met verschillende dingen, meestal had het ook wel iets met computers te maken. Dat ding houdt me goed bezig, maar ik moet er wel een beetje op letten om voldoende tijd te nemen om ook andere dingen te doen. Het mag niet op werken gaan lijken.

De dag begon met prachtig weer, een helder blauwe lucht met hier en daar een groepje wolken, geen wind, temperatuur rond het vriespunt. De thermometer in mijn auto gaf aan dat het -0.5°C was! En dat was in mijn beleving de eerste vorst die ik hier in de Noordkop voelde. Vreemd hoor na al die tijd met regen, wind, stormen en zelfs een met orkaankracht, donkere wolken en noem alle narigheid maar op die we de laatste tijd hebben gehad. Een prachtige dag om weer heerlijk van te genieten. En de foto hierboven kan niet mooi genoemd worden, maar ik heb hem toch gemaakt omdat dit alles was wat ik kon vinden om aan te tonen dat het had gevroren. Dus door de knieĆ«n, om dit natuurverschijnsel digitaal vast te leggen.

Wanneer de dagen iets langer gaan duren en de zon schijnt, dan krijgen we ook de kriebels om dingen te gaan opruimen. Er hoopt zich in de loop der tijd een hele verzameling op aan oude stoelen, schemerlampen, ventilatoren, tv's die het al jaren niet meer doen, oude kleding, computers en wat daar allemaal aanhangt. Als je dan eens rustig op een stoel gaat zitten, die spullen een poosje bekijkt, en je gaat afvragen wanneer je ze voor het laatst hebt gebruikt, dan weet je dat niet eens meer! Nooit meer dus, nou wat moet je er dan nog mee, het neemt ruimte in die je veel beter kunt gebruiken. Dus in de bestelauto gemikt en wegbrengen die handel, naar de Kringloopwinkel. Zo, dat ruimt op. Ik geloof dat moeders de smaak te pakken heeft gekregen om "spullen" te gaan weggooien. Ik zal de laatste zijn om dat te voorkomen.

3 comments:

  1. We still have a long way to go before winter begins to come to an end, so no spring clean-up here for quite a while!

    ReplyDelete
  2. It's a crisp sunny day today in my little part of the world. The sky is blue and the days are getting longer. I can't wait until spring when softball season starts and the day isn't over at dinner time!

    ReplyDelete
  3. Since I live in Ellen's neck of the woods, I won't see spring for a long time either. But it doesn't stop me from thinking about planting my garden and doing some landscaping. I can hardly wait. I love spring. Especially the longer days.

    ReplyDelete