Saturday 16 December 2006

Tussen verjaardag en Kerst.


Als ik met Jufo buiten loop dan kijk ik altijd naar die prachtige staart die gracieus heen en weer wappert onder het lopen. Ze is er trots op geloof ik. Voor een hond is de staart net zoiets als de neus voor mensen. Je hebt honden met mooie en lelijke staarten en van alles daartussen. Zo is dat ook bij mensen, je hebt mooie en minder mooie neuzen....


Er is nog iets bijzonders is aan mijn langharige, wolfsgrauwe Duitse Herder. Ze heeft mooie donkere en lichte strepen over haar zachte vacht. Al met al is mijn hond een mooi dier maar vooral een trouwe metgezel waar ik onvoorwaardelijk op kan rekenen. We zijn goede maatjes en dat moet nog maar een tijdje duren.



Oma is jarig geweest en dat leverde cadeaux voor haar op. Maar het grootste cadeau is altijd dat ze met de kleinkinderen iets kan doen. En omdat het tegen Kerstmis loopt krijgen we samen ook vaak iets bijzonders als Kerstversiering. Dit keer een heel apart kerststukje wat weer iets bijdraagt aan de kerstsfeer in huis.


Achter de notebook computer met Liz. Leuke tekeningen maken met het veelzijdige tekenprogramma ArtRage2. Eerst kijkt de kleine meid aandachtig hoe Oma dat toch doet en een half uurtje later hoef je niets meer te vertellen want kleine kinderen nemen dit soort vaardigheden bijzonder snel in zich op.

Fijne zondag!

8 comments:

  1. Happy belated birthday, Beppie! What a cute table centrepiece. I love the photos in your sidebar, Herman: Beppie is so pretty, and is that you and your mom above her? Another beautiful woman, and what a cute little boy.

    I have always favoured long-haired dogs, and Jufo is a real beauty.

    ReplyDelete
  2. Ze is een knap hond.

    Hi Herman, How's my Dutch?

    ReplyDelete
  3. Ellen:
    Yes, that's me. It was January 1942 and I was 3 1/2 years old.... Looking back a long time ago.

    John:
    Yes, I'm very fond of my dog. And your Dutch is very good! :-)
    But... we can read your English too and it's nice too see you here.

    ReplyDelete
  4. She IS a pretty dog, Herman. It's a special kind of love we have for our pets. And they are all different. Some want to be the mummy, and some want to be mummied, depending on where they feel they are in the pack. Don't you agree?

    I'll bet you are the best Grampa! I can sense the love you have for your family.

    ReplyDelete
  5. Jufo is inderdaad een heel mooie hond met een prachtige vacht. Waar komt trouwens de naam Jufo vandaan? Ik heb nl. nog nooit eerder deze naam gehoord. Ook een fijne zondag!

    ReplyDelete
  6. Sharon:
    I'm not sure what you meant by: "Some want to be the mummy, and some want to be mummied". Do mean the verb "to pamper", "to spoil" or something like that? And Yes, I DO love my wife, my children and grandchildren very much :-)

    Loes:
    Ja Jufo is echt een maatje voor mij. Dat komt natuurlijk ook doordat ik al jarenlang elke dag urenlang met haar optrek. Als ik mijn hond niet had, dan kwam ik lang niet zo vaak buiten.
    De naam Jufo is een afleiding van haar geregistreerde naam "UFO" en dat vonden wij zo'n belachelijke naam om op te schrijven dat we er maar JUFO van hebben gemaakt. De uitspraak is namelijk hetzelfde. Zo, nu weet iedereen haar echte naam :-)

    ReplyDelete
  7. Hi Herman.
    Ben weer helemaal op de hoogte.
    Altijd lees ik graag hoe jij alles verwoorden kan.
    Wens je voor nu nog een prettige avond en een fijne week.
    Dan hebben we Kerstmis en wens jullie ook prettige feestdagen.
    Liefs en groetjes van Miret.

    ReplyDelete
  8. Yes, Hermon. To mother, or pamper. I once had a dog that was like the family's protector and mother. The dog I have now is 10 years old, but he's like a baby who wants to be looked after and spoiled.

    ReplyDelete