Wednesday 20 December 2006

Camperduin


Beeldje van "De Strandvonder" bij Camperduin.

20 December 2006. Buiten is het 8°C, zwaar bewokt, matige wind en donker weer. De dagen zijn nu erg kort. Terwijl ik hier nu zit te typen is het 16:40 uur en de duisternis is al ingevallen. Dit moet niet veel langer gaan duren anders wordt ik in een depressie gedompeld. :-)



Vandaar dat we zoveel mogelijk naar buiten gaan, ten eerste omdat het goed voor me is om wat beweging te hebben, en ten tweede om zoveel mogelijk daglicht op te vangen. Dus de dag is al snel gevuld met hond uitlaten en samen een wandeling maken langs de dijk bij Camperduin.



Er stond niet al te veel wind en het was een goed gevoel om daar even uit te waaien. Van het strand naar de duinen, en netjes langs de aangelegde paden gelopen.



Natuurlijk kom je daar mensen tegen die ook met hun hond een ronde lopen. Een praatje is snel gemaakt, even ravotten met hun hond en weer verder. Op weg naar huis en dan een beker koffie met wat lekkers erbij. Zo voorkomen we dat we in een dip geraken. Ik zal blij zijn als over twee dagen de Winter begint en het keerpunt is bereikt en we weer van donkere dagen naar lichte dagen gaan. Maar eerst komen er nog een paar feestdagen aan. En alles wat ik op mijn foto's mis is sneeuw of ook maar een spoortje van vorst of kou. Meteen vraag ik mij af of ik dat nu vervelend vind of niet.

2 comments:

  1. Your weather looks quite similar to ours. Grey, rainy, not freezing, but chilly and damp. It makes me long for the summer.

    ReplyDelete
  2. It's much colder here (-13), but the skies are a beautiful blue, and the sun is shining brightly.

    ReplyDelete