Friday 22 December 2006

Kerstmis 2006.


Eergisteren het standbeeldje van "De Strandvonder" bij Camperduin gefotografeerd en gistermiddag viel mijn oog op het standbeeldje van "De Jutter" in Den Helder. Niet omdat ik het nooit eerder gezien zou hebben, maar de houding van deze figuur viel mij ineens op. Deze jutter staat ook al in de verte te turen.
Ik dacht: "Misschien zoeken ze ook de Kerstman", want ik was nog steeds op zoek naar dat gezellige gevoel rond Kerstmis, maar alles zag er zo saai en zakelijk uit. Ik moest echt mijn ogen de kost geven om iets van die kerstsfeer op te pikken. Kijk hier maar op de straatfoto, je zou toch niet zeggen dat je een paar dagen voor dat uitbundige feest staat.


Dan maar eens de ingang van het winkelcentrum "De Passage" ingegaan. Er hangt hier en daar wel wat groen met daarin wat piepkleine lichtjes, maar om daar nou van in vervoering te raken.... nee..... niet echt. Je moet het tegenwoordig misschien alleen in huis zoeken. De mensen moeten er thuis wat van maken, want op straat en in de winkels kan ik het niet vinden. Helaas, het is niet anders.



Opeens zag ik ergens in een verscholen hoekje een winkelruimte waarin een "Kerstmarkt" was ingericht. Hier en daar zaten een aantal mensen op houten stoeltjes naast allerlei kerstversieringen, die zij zelf hadden gemaakt en te koop aanboden. Er stonden een groot aantal Kerststalletjes en mooie tafelversieringen.


En nu vanmorgen zijn we nog eens in Schagen gaan kijken of daar iets meer te beleven viel. Het was nu druk, heel druk kun je wel zeggen. Ik denk dat de meeste mensen op deze vrijdag vlak voor de Kerstdagen vrij hadden. Dus nu met zijn allen tegelijk snel boodschappen gaan doen want je moet voor ongeveer een hele week eten in huis halen. En dit soort drukte vind ik wel leuk, al die mensen die door elkaar lopen te grijpen en graaien wat ze nodig denken te hebben.


Opeens zagen we onzelf in het spiegelplafond van het winkelcentrum. "Maak daar eens een leuke foto van" werd er in mijn oor gefluisterd. En ja, het was een leuk idee om zo jezelf te fotograferen en zo vullen we elkaar nog steeds aan.



Ja..., ik denk dat ik nu eindelijk ook in de stemming ben om het Kerstfeest te vieren. Wenskaarten zijn verstuurd naar iedereen waarvan we adressen hebben. En voor diegenen die we niet hebben kunnen bereiken ook nog een.....

Gelukkig Kerstfeest en een
Voorspoedig 2007


5 comments:

  1. Hallo Herman en Beppie,

    Mooie site hoor! Grappig, zo zie je nog eens wat van iemand!
    Inderdaad lang geen contact gehad. Ik kwam jullie tegen in mijn adressenboekje en ik dacht: dat is zeker een kaartje waard!

    Bedankt voor jullie bezoek aan mijn website.

    Groetjes, Els
    Pootje van Noah aan Jufo

    ReplyDelete
  2. Thank you, Herman and Beppie, for the gift of your friendship. Merry Christmas and Happy New Year.

    love,
    your Dutch-Canadian friend,
    ellen

    ReplyDelete
  3. Happy Ho-ho, to you and your family, Herman! I wish you nothing but warmth, love and luck this Christmas and throughout the New Year.
    Take care!

    ReplyDelete
  4. Merry Christmas, Herman to you and your family. Wishing you joy, peace, health and happiness in the New Year. The translator feature is sometimes hard to decipher but it's easy to tell you are great person. You take some pretty amazing photos, too. You must have a lot of computer saavy.

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke foto van jullie samen, in die plafondspiegel! Ik heb deze alvast maar opgeslagen, misschien zie ik 'm nog een keer in vol formaat...

    Lfs,
    Marianne

    ReplyDelete