Tuesday 17 January 2006

PC opschonen.




Vanmorgen was het weer eens raak, het regende pijpenstelen en ik had echt geen zin om drijfnat te worden. Dan maar thuis blijven en proberen de PC wat te ontdoen van allerlei overbodige programma's. Ook onzichtbare bestanden die na verwijdering van een programma vaak op de harde schijf achterblijven en veel geheugenruimte in beslag nemen. Je moet ook de verleiding kunnen weerstaan om steeds maar weer programma's te kopen die dat klusje voor je opknappen, want er wordt wat uitgevonden op dat gebied.
Ik was zo in beslag genomen door dat werkje, dat ik totaal geen erg had in de tijd. Tot het moment dat er een lekkere kop koffie naast me werd neergezet. Dan kijk je weer eens naar buiten om te zien of het weer al een beetje opknapt. Nou echt vrolijk werd ik daar niet van, het bleef gieten van de regen. De werklui die bezig zijn met het weghalen van de overgebleven boomstronken voor de deur, gingen gewoon door. Er zijn nu een soort buizen in de grond aangebracht en ik had het vermoeden dat daar enorme hoeveelheden water doorheen werden geperst. Niets is minder waar, want nu blijkt dat er juist water uit de grond wordt opgepompt, daarna kunnen de wortels worden uitgegraven of met een freesmachine worden losgemaakt om te verwijderen. Zo werd het mij door een van de werkmensen uitgelegd.

No comments:

Post a Comment