Thursday 19 January 2006

Parkeerplaats




Na negen jaar sparen konden we in mei een nieuwe auto kopen. En zoals dat meestal gaat heb je daar best een goed gevoel bij, zeker als je om de auto geen maandelijkse bedragen moet opkuchen voor rente en aflossing. Er blijft wat ruimte over om andere leuke dingen van te doen. Dus, ga je er ook mee rijden en daar hoort ook parkeren bij.

Ken je dat gevoel als je de auto op een parkeerplaats zet? Dat gevoel van "Ik hoop dat hij er straks nog net zo bijstaat als ik hem er nu neerzet". Je parkeert hem netjes, gaat naar de achterkant van je nieuwe aanwinst om nog wat te pakken, en je ziet een piepklein autootje van Leen aan komen rijden en naast je dierbare vervoermiddel neerzetten. Niets aan de hand. Plotseling.....! Bham...!! Een enorme doffe dreun. Je komt snel achter je eigen auto vandaan om te kijken wat er nou is gebeurd. Komen uit dat piepkleine wagentje, met zo'n heeeele grote zijdeur, een stuk of vier kinderen achter mamma's stoel vandaan en wringen zich een weg naar buiten. Ja,.... dat ging natuurlijk even niet goed. Die grote zijdeur van dat piepkleine autootje knalde met een behoorlijke dreun tegen de zijkant van mijn nieuwe auto. Ja, dat gaf een reactie bij mij die ik maar niet zal herhalen. Het was ook nog niet zo makkelijk om aan de adresgegevens van Mamma te komen, maar na stevig aandringen kwam er toch het een en ander los. Ik weet niet of dat autootje er nog had gestaan als ik niet achter mijn auto had gestaan. Zeer waarschijnlijk was ze op een ander plekje gaan staan, althans dat liet ze merken. Ik had een deukje in mijn auto en Mamma had niets. Maar dat deukje kost nu rond de €250,00. Gelukkig ben ik goed verzekerd en de verzekeringsmaatschappij regelt de rest wel. Inmiddels is dat deukje weg en mocht ik mijn auto vanmorgen weer gewassen en ongeschonden ophalen.

No comments:

Post a Comment