Sunday 22 January 2006

Even nadenken.


De afgelopen twee dagen ben ik behoorlijk intensief bezig geweest met het lezen van diverse Blogs. Ik wil er zelf ook zo graag iets leuks mee doen. De pagina's die ik van andere mensen lees zijn in een aantal gevallen erg interressant of leerzaam of leuk en gezellig of gevoelig. Ook tref je er heel openhartige bij. Mensen die er gewoon diepere gevoelens in leggen of veel over zichzelf vertellen, en dat raakt me wel. Ik heb mijzelf al een paar keer de vraag gesteld waarom mensen een Weblog maken. Voor mij is het denk ik iets om mee naar buiten te treden. Dingen opschrijven die je niet zo snel tegen anderen zou zeggen. Een beetje ruimte vinden om je zinnen en woorden te vormen en af te maken. Dit alles zonder dat je in de reden wordt gevallen, of dat er meteen iemand naast je staat om je tegen te spreken of te verbeteren. Je kunt hier achter dat beeldscherm zo lekker je gedachten laten gaan over van alles en nog wat. Soms de radio zachtjes aan, lekker wegzakken in je eigen gedachten. Iets wat je hebt opgeschreven kun je veranderen of gewoon weer weghalen. In directe contacten heb je iets gezegd, en dat blijft dan gezegd, soms met onbedoelde nare gevolgen. Je kunt het niet even uitgummen. In mijn werkzame leven was ik veel onder de mensen, dat bracht mijn beroep mee. Nu ik al jaren thuis ben en niet meer werk is de behoefte aan direct contact ook afgenomen. Misschien dat deze Blog daar weer een beetje verandering in brengt, want ik wil nog wel even meedoen in deze wereld. We zullen zien hoe dat gaat verlopen. Maar het is leuk om op deze manier uiting te geven aan je edachten.
Nou, dat was een diepe vandaag :-)

No comments:

Post a Comment