Saturday 21 July 2007

Zaterdagochtend

Vanmorgen ben ik naar Schagen gereden om een cadeau te kopen voor mijn zoon. Volgende week wordt hij jarig en dat mag niet vergeten worden. Ik heb wel iets voor hem gevonden, verklap het hier niet, maar hoop wel dat het bij hem in de smaak valt. Daarna een beetje geslenterd door het winkelcentrum "Makado", hier en daar even stilgestaan voor etalages en "mensen kijken". Er is bijna altijd wel iets te doen in dat winkelcentrum. Vandaag kwam ik deze kunstenares tegen, ik noem haar Olga, die kleurige motieven stond aan te brengen op dit kunstof varkentje. Daarna als het klaar is wordt het tentoongesteld, op deze plek of ergens buiten. We kwamen ongemerkt in gesprek doordat ik van haar en haar werkzaamheden wat foto's maakte en het was een gezellig praatje over van alles en nog wat.

Zo vertelde zij dat het modelvarken van gegoten kunstof was gemaakt, dat de verfsoort acrylverf was wat goed tegen de buitenlucht kan, dat de geschilderde motieven deels spontaan tijdens het werken onstonden en deels geïnspireerd waren op afbeeldingen van bloemen.
Ik vind het altijd heel boeiend om mensen te observeren die zomaar uit het niets mooie gekleurde motieven tevoorschijn kunnen toveren. Het doet me denken aan mijn Vader, zoals hij boven op zolder in zijn "eigen ruimte" aan het schilderen was. Dan sloot hij zich helemaal af van de buitenwereld en ging op in zijn fantasiewereld.



Olga heeft een eigen website op: http://www.olga-art.nl/

Nadat ik afscheid had genomen vervolgde ik mijn slentertocht door het winkelcentrum, passeerde de broodjeshoek van de slagerij waar zoals gebruikelijk weer een rij mensen stond te wachten op hun beurt. Waarna een rijk belegd vers broodje meestal even staande wordt genuttigd om daarna weer door te gaan met boodschappen inslaan voor het weekend.

Iedereen een geweldig fijne zondag toegewenst,met veel zon en rustig weer. En nog wat.... er is heel wat keertjes aan die duim van de kok getrokken zo te zien.

Fijne dag verder.

No comments:

Post a Comment