Wednesday 11 July 2007

Tempo, niet stilstaan.

De laatste weken wordt mijn tijd vooral in beslag genomen door het opnieuw opzetten van mijn computersysteem. Aanpassingen van hardware en programma's kost veel tijd waardoor het soms lijkt of ik geen aandacht meer heb voor andere dingen. Het tegendeel is waar, soms wil ik misschien wel teveel in tekorte tijd. Je wilt snel doorgaan naar de volgende stap in dit traject, maar dan word je weer teruggeworpen en moet je die stap weer terugzetten om opnieuw te beginnen. De kunst is dan om rustig te blijven en geduldig overnieuw beginnen. Dat op zichzelf is al een kunstje van zelfbeheersing, waarbij je dan ook nog moet proberen om een goed humeur te behouden.

Tussendoor probeer ik ook nog de weblogs van blogvrienden te lezen en daar ook nog een reactie te geven, en op die manier vliegt de tijd om. Of het zinvol is weet ik niet, maar voor mijn gevoel ben ik bezig met een geweldig leuke hobby. Het is leerzaam, onderhoudend, houdt de geest soepel, mij van de straat en uit de kroeg. Bijna al mijn aandacht is er op gericht om met de PC contacten te leggen en te onderhouden en dat lukt aardig voor zo'n ouwe vent. Bovendien moeten er in huis ook nog een aantal klusjes worden opgeknapt. Samen met de vrouw, of even alleen met de auto wat boodschappen doen.


Dus op het ogenblik kom ik tijd tekort, het maken van foto's en video schiet er nu helemaal bij in en bovendien werkt het weer daarvoor de laatste tijd ook niet erg mee. Zo zie je maar, tijd is kostbaar. Ja, het is een druk leven als je gepensioneerd bent, iedereen kijkt er naar uit, maar als het eenmaal zover is, dan komt er wat op je af hoor. Ik heb niet eens tijd om naar de kapper te gaan.




No comments:

Post a Comment