Saturday 7 July 2007

Vogeldagboek

Adri de Groot

Een goede kennis van mij vestigde mijn aandacht op de website van Adri de Groot. Ik zou er de mooiste natuurfoto's vinden, maar vooral foto's van vogels en dat zijn dieren die mij ook altijd hebben geboeid. Niet dat ik er echt verstand van heb en alle soorten en namen uit elkaar kan houden, maar ik geniet er van door gewoon naar ze te kijken en hun gedrag gade te slaan. Hun kleuren, beweeglijkheid en snelheid verbazen mij altijd heel erg. Het is daarom al bewonderenswaardig dat er fotografen zijn die heel geduldig op één plek kunnen blijven zitten wachten totdat net dat ene vogeltje voor zijn lens komt.

En Adri de Groot moet wel veel geduld hebben en veel van de natuur houden, want wat ik nu al voor moois heb gezien is ongelooflijk veel. Het wordt nog interessanter als je bedenkt dat hij heel duidelijke beschrijvingen bij zijn foto's plaatst en zelfs de wetenschappelijke namen er bij vermeldt. Ik weet nog lang niet genoeg van zijn site, maar wil de lezers van mijn weblog ook nu al graag laten meegenieten van de prachtige foto's op zijn website. Je kunt je daar ook laten inschrijven voor de nieuwsbrief waarin een paar keer per week nieuwe foto's verschijnen.

Met toestemming van Adri de Groot plaats ik hierbij dankbaar een paar voorbeelden van recente foto's die hij heeft gemaakt. Er zijn vast meer mensen die eens een kijkje willen nemen in zijn albums en archieven. Ga maar eens kijken op



En met dank aan mijn goede kennis Piet Wit, die mijn aandacht heeft gevestigd op deze mooie en boeiende website.

Prettig Weekend en veel kijkplezier.

No comments:

Post a Comment