Monday 16 July 2007

George

Deze kleine rakker, ik noem hem George (of gewoon Sjors), kruiste vanmorgen mijn "pad". Wonderlijke diertjes zijn het en nu kon ik hem eens goed bekijken. Zoals gewoonlijk had ik mijn kleine camera bij me en toverde die snel tevoorschijn. Een paar klikjes en de foto's waren gemaakt. Bij het plaatsen van de foto's zag ik dat de datum-aanduiding was versprongen. Ik heb ze echt vanmorgen gemaakt en inmiddels ook de datum aangepast in mijn camera. Ja soms gebeurt dat, het blijft techniek en die is niet onfeilbaar.


Thuisgekomen viel mijn oog op de roosjes in onze achtertuin.... nou ja tuin, meer een binnenplaats met gezaaide grindtegels en langs de buitenkant een paar stroken grond. Een jaar of 15 geleden hebben we deze rozenstruikjes geplant en elk jaar komen ze weer in bloei, dat kan wel duren tot eind october. De knoppen komen uit en geven een geel roosje, gaandeweg verkleuren die naar rood, dan worden ze weer lichter van kleur, van roze tot uiteindelijk witte kleurloze blaadjes, dan vallen ze uit en zijn er inmiddels alweer nieuwe knoppen uitgekomen. Met deze warme, vochtige lucht groeien ze heel snel uit. Zo is mijn dag begonnen en kijkend naar deze eenvoudige dingen constateer ik, dat ik eigenlijk een heel tevreden mens genoemd mag worden. Vanaf het moment dat ik geen hoge eisen meer stel is het heel goed met mij gegeaan en ik hoop dat dit nog even mag voortduren.

No comments:

Post a Comment