Sunday 15 July 2007

Vreemde verschijning



Het is vandaag alweer 5 dagen geleden dat ik deze foto's heb gemaakt. Missschien doordat ik zo druk ben geweest met het monteren van het video filmpje, of doordat het weer een beetje in de war is. De ene dag is het 16° C met afwisselend stevige buien, de volgende dag ruim boven de 27° C met een brandende zon. Daar raak ik van in de war en de natuur ook zo te zien. Toen ik uit mijn auto stapte om met de hond mijn dagelijkse ronde te lopen, zag ik opeens dit witte geval tussen het gras. Het leek op een gloeilamp, dus even beter kijken en wat vreemd is dit. Een forse paddenstoel en dat al in de eerste helft van juli. Deze dingen verwacht ik pas in de herst. Dus eerst een foto gemaakt en toen pas de hond uit de auto gehaald. Die blafte al ongeduldig en vroeg zich blijkbaar al af waarom ze moest wachten.

Omdat het die dag mooi weer was had ik diezelfde ochtend ik ook al in dit gebied gelopen en zag toen deze bloemen in het wild groeien en ik blijf ze mooi vinden, ook al ken ik de namen niet. Wat natuurlijk wel duidelijk is zijn de bloeiende bramenstruiken. Om mij heen kijkend gaat dit het komende najaar wel een aardige oogst opleveren dacht ik toen want uit elk nietig bloemmetje komt een forse braam tevoorschijn.

No comments:

Post a Comment