Wednesday 30 May 2007

Seminar "Adobe Live", Amsterdam.


Vemoeid, maar voldaan ben ik weer thuis na een dagje Amsterdam. Vanmorgen ben ik vanuit Schagen met de trein van 08:33 uur vertrokken en zou volgens het reisplan om 10:08 op het station Amsterdam RAI aankomen. Dat was ruimschoots op tijd om de eerste voordracht om 10:30 bij te wonen.
Maar wat is er bij de Nederlandse Spoorwegen veel veranderd, veel dingen ten goede, maar ook zaken waarbij ik even mijn wenkbrouwen heb opgetrokken. Het is zeker 8 jaar geleden dat ik voor het laatst in een trein had gezeten en ik voelde mij toch wat onzeker. Ten eerste moest ik een kaartje kopen, maar wist helemaal niet hoe dat ging met zo'n automaat, dus toch maar even het stationsgebouw binnengegaan en gevraagd of ze mij aan een retourtje konden helpen.
"Geen probleem.", zei de loketjuffrouw. "En U bent ouder dan 60 jaar, dus hoeft U daar niet extra voor te betalen."
"Nou, bof ik even", antwoorde ik beleefd. Ik was al lang blij dat ik op de ouderwetse manier
geholpen kon worden.


De treinen zijn wel mooi geworden vond ik, dubbeldeks en de stoelen waren voorzien van mooie bekleding. Het leek mij wel leuk om de laagste coupé te kiezen dan kon ik vanuit het raam laag over het perron kijken en vond dat wel grappig. De coupé's lijken wel op het interieur van een klein vliegtuig. Voor iemand die dagelijks met de trein reist is dit allemaal niets bijzonders, maar voor mij was het nieuw.


Er was nog iets veranderd in de loop der jaren. Vroeger kon je blijven zitten tot je op de plaats van bestemming was, tenminste in de meeste gevallen. Maar nu moest ik twee keer overstappen op dat korte stukje, eerst in Amsterdam Sloterdijk en daarna nog een keer op het station van luchthaven Schiphol. Het was dus goed opletten geblazen, anderszijds was er het voordeel dat ik gelegenheid had om de nieuwe perrons eens goed te bekijken en er een plaatje van te schieten.


Vanuit het station Amsterdam RAI was het ongeveer 10 minuten lopen naar het RAI-gebouw, waar Adobe een tweedaags seminar houdt.


Groots opgezet en vertoningen op enorme projectieschermen. Bekende fotografen en Photoshop corifeeën zoals Matt Kloskowski en Katrin Eismann die een geweldige uitleg gaven over de vele nieuwe mogelijkheden van Photoshop CS3. En Jason Levine die een spetterende voordracht verzorgde over het vernieuwde Adobe Premiere CS3 programma voor Video editing.



Ik behoor niet tot het genre paparazzi fotografen, dus liet de flitser van mijn kleine HP fotocamera meestal uit staan om de boel niet te verstoren, maar een enkel plaatje heb ik wel gemaakt om een indruk te geven van deze dag. Het is een dag geweest waarop ik weer veel nieuwe dingen heb gezien en veel wetenswaardigheden heb opgepakt en daar ga ik zeker nog iets mee doen.



Tussen de vele theaters stonden natuurlijk ook veel bedrijven die producten aanboden die gerelateerd zijn aan de programma's van Adobe.

Al met al weer een fijn uitstapje gemaakt. En nu ga ik lekker slapen, en als het meezit morgen gezond weer op.

2 comments:

  1. Your European trains are much faster than our antiquated old cars we have here.
    I loved the old photos in the previous post.
    The sandcastle sculpures are fantastic. We have a really big sand castle competition near here every year, ill post some pics when the time comes!

    ReplyDelete
  2. Hallo Herman.
    Zo ik ben weer op de hoogte van je verhalen.Leuk om dit te zien.Vooral de oude foto's van school.Pure nostalgie.Dat was die goede oude tijd.Ik weet trouwens niet wat beter was nu of toen.
    Ieder tijd heeft zo zijn voor-en-tegens.Verder geef ik je de hartelijke groeten van Miret.
    Tot de volgende keer.Byeeeeeeeeeee.

    ReplyDelete