Monday 7 May 2007

Regen!

Gisteravond zat ik in mijn kamer boven, en hoorde door het geruis van mijn computer ineens het zachte geluid van regen op het dak boven mij. Het was wel voorspeld in de weerberichten, dus echt verrast werd ik er niet door. Het gaf een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant begreep ik heel goed dat de boeren klompen-, en regendansjes hadden gemaakt voor een beetje regen, en aan de andere kant is het nu voorlopig wel gedaan met het zonnige weer voor de strandgangers. Dus regenjassen en regenschermen weer tevoorschijn gehaald. Na ruim 7 weken droogte en soms absurd hoge temperaturen hebben we weer het oer Hollandse weerbeeld voor deze tijd van het jaar.

In de nieuwsberichten werden weer lange files gemeld, in totaal 521 kilometer, en dat in een relatief klein land als Nederland. Gladheid, ontstaan door regen op de kurkdroge wegen, veroorzaakte vertragingen en files.

Als ik nu uit mijn raam kijk, zie ik de regen op het dak van mijn garage vallen en dat het regenwater schuimt, zo droog is het geweest. Straks ga ik eens lekker in de regen lopen, het water over mijn gezicht voelen.

2 comments:

  1. HERMAN, YOU WRITE SO POETICLY ABOUT THE FALLING RAIN. VERY SWEET POST!

    ReplyDelete
  2. Hey Herman! Hope the rain stops soon so you can have some fun in the sun! I loved your post about your grand kids and how your wife creates games for them to play. I can't wait until the phase of my life when I get to have grand kids. I hope Alicia gives me at least 2. Your little booger-nuggets are so cute!!!

    ReplyDelete