Sunday 13 May 2007

Lelie tentoonstelling


We zijn alweer een week verder sinds ik mijn laatste post schreef. Er is wel het een en ander gedaan hier aan deze kant, ik heb veel tijd gestoken in het bestuderen en uitproberen van nieuwe software. Maar vandaag zijn we toch nog een keer extra naar "De Keukenhof" geweest. Afgelopen vrijdag werd de "Lelie tentoonstelling" geopend en als je van deze prachtige bloemen houdt, dan is dit ook weer een belevenis.


Het was vanmorgen een beetje bewolkt en dat is vaak mooi weer om buiten foto's te maken. Diffuus daglicht geeft mooie zachte schaduwen. Het fontijntje bij de hoofdingang van het park stond er dan ook mooi bij, het draaiorgel speelde vrolijk en keihard zijn deuntjes en door de mooie lichtval vielen de talloze beelden veel beter op. Er is veel meer te zien dan alleen maar tulpen en de molen. Kunstenaars exposeren er hun beelden, er is een kleine kinderboerderij met ezels, schapen geitjes, vogels en nog wat kleine dieren. Overal kun je wat eten en drinken en terrasjes pikken.


Buiten in het park staan de laatste groepjes tulpen, hyacinthen en viooltjes, hier en daar nog wat bloeiende rhododendrons en nog wat klein goed. Het moois bevindt zich nu binnen, voornamelijk in het grote Alexander paviljoen. De meeste bezoekers, en dat zijn er nog steeds duizenden, trekken de grote hallen binnen en raken net als ik onder de indruk van zoveel moois.



Zoveel soorten lelies, zoveel kleuren, het is niet te doen dat allemaal in één post te laten zien. Net als de voorgaande keren is dit een evenement dat je moet beleven. Bloemen met soms wel een doorsnede van wel 25 centimeter


Het waren niet alleen leliesoorten die de aandacht trokken, ook de vele varianten Aronskelken, een plant van het geslacht Arum, staan er in vele kleuren, vormen en variaties. De bloemstukken die er van gemaakt worden zijn ware kunstwerken en ik heb mij dan ook uitgeleefd en enkele honderden foto's gemaakt. Ik kan er niets aan doen, maar ik vind ze allemaal zo mooi, dat ik er niet genoeg van kan krijgen. De mooiste zal ik weer opslaan in een digitaal album en wie dan zin heeft kan ze uitgebreider bekijken en ze mogen ook worden gedownload, maar dit laat nog even op zich wachten.


Ik plaats hier enkele voorbeelden, dat geeft een betere indruk, dan alles wat ik schrijf. Zie het maar als een beeldverhaal. Fijne week verder...










Het was weer een fijne dag maar nu ben ik moe en ga lekker languit op de bank liggen en TV kijken.

6 comments:

  1. Zo te zien heb je weer een heerlijk dagje achter de rug. Prachtige bloemen en ook de fontijn vind ik erg mooi

    ReplyDelete
  2. I just viewed your photos on your Flickr account. The lilies are so beautiful. I have several lilies in my garden. I'm really fond of the calla lily. Your photos are really nice.

    ReplyDelete
  3. I could not open the flicker account, so I popped in here, Your pictures are gorgeous!!!

    ReplyDelete
  4. Spectacular pics, Herman. What an artistic way to display flowers!

    ReplyDelete
  5. Mooooooie foto's!

    Dat ritje was wel erg de moeite waard, zo te zien!

    lfs, Marianne

    ReplyDelete