Saturday 21 April 2007

Tussendoor bezigheden


Deze foto wilde ik al eerder plaatsen, maar het paste niet goed in het verhaaltje dat ik schreef over het mooie weer. Daarom dan nu maar even apart.

Het doet me altijd goed als ik op warme dagen in weilanden iets zie staan van bomen, schaapshutten of andere plekjes waar de dieren zich een kunnen terugtrekken uit de brandende zon. Vooral schapen met hun dikke vacht weten soms niet waar ze het moeten zoeken. Je ziet ze vaak uitgestrekt in het gras liggen, helemaal voor Pampus. Een beetje beschutting onder een boom is al een prima oplossing en het kost de boer toch eigenlijk niets. Zo.... dat wilde ik eerst nog even kwijt.


Daarna ben ik de 17de april nog een keer naar De Keukenhof geweest omdat ondertussen de tulpen ook in bloei waren gekomen. Mijn eerste bezoek aan dat wondermooie sprookjespark was zo goed bevallen, dat ik dit ook niet wilde missen. De verscheidenheid aan kleuren en soorten bloemen is zo overweldigend, dat je er nauwelijks een goede beschrijving van kunt geven. Dat moet je beleven en niet over praten.

Het was veel drukker dan in het begin van deze maand, maar dat merkte je alleen bij de ingang waar de Kassa's staan. Eenmaal in het park verspreiden de mensen zich snel en heb je helemaal geen last van elkaar. Als je de mensen om je heen zo bekijkt, dan loopt iedereen met een camera in de handen en er wordt wat gefotografeerd, miljoenen plaatjes moeten dat zijn geweest.



Ik ga maar niet proberen om bij elke foto een commentaartje te geven want in feite spreken de beelden wel voor zichzelf. Hieronder een zogenaamde Link naar de foto's die ik daar heb geschoten. Je kunt ze als een diavoorstelling (Slideshow) afspelen. Geniet mee van de mooie kleurencombinaties. De mensen die dit allemaal samenstellen, aanleggen en onderhouden zijn in mijn ogen ware kunstenaars. Fijne zondag en mooi weer gewenst.

3 comments:

  1. The grape Hyacinth seems to flow between the banks of tulips like a river!

    ReplyDelete
  2. Your slideshow is absolutely spectacular. What an enormous number of photos you took; those gardens must be cover a very large area. Such exotic blooms and colours, and not a dead flower or weed to be found anywhere; it must take a tremendous amount of skill and labour to achieve such perfection. That kind of beauty brings tears to my eyes. Thank you so much for sharing this gorgeous place.

    ReplyDelete
  3. I have always loved Grape Hyacinths and they grow scattered in my garden. What a wonderful and creative display you have posted. I shall have to plant many more bulbs this year after seeing this picture!

    ReplyDelete