Tuesday 3 April 2007

De Keukenhof


We zijn gisteren voor het eerst van ons leven naar "De Keukenhof" in Lisse geweest. Wat een ervaring! We hebben er wel beelden van gezien op de TV of er over horen praten, maar in werkelijkheid was het voor ons toch een onvergetelijke belevenis. En dan te bedenken dat de meeste bloemen en bollen nog in bloei moeten komen. In een prachtige omgeving stonden ontelbaar veel soorten narcissen, vroeg bloeiende tulpen, hyacinthen en nog veel meer moois. Veel bomen die bloesem droegen en bloeiende planten waarvan ik de namen allemaal niet ken. Maar al die kleuren hebben een enorme aantrekkingskracht op mensen, in ieder geval op mij. Onder de vele bezoekers heel veel mensen uit Aziatische landen zoals Japan, Taiwan en nu ook al uit China. Daarnaast hoorde ik veel Amerikaans en Engels praten en talen uit de nieuwe Oostblok landen waar ik geen woord van verstond, alleen uit de woordklanken kon ik opmaken dat zij uit die landen kwamen. De Keukenhof is dus echt wereldberoemd.


Er is zoveel moois te zien dat het onmogelijk is om dat allemaal op te noemen of om daarvan alle foto's te laten zien die ik daar heb gemaakt. Zoveel mooie dingen laten zich ook niet echt in woorden vangen, dat moet je beleven. Naast alle bloemenpracht in de tuinen en aangelegde parken van De Keukenhof, zijn er ook een aantal paviljoens waar prachtige, in bloei gekomen bloemen en vooral planten tentoongesteld worden.

Van al die schoonheid laat ik hier alvast een paar voorbeelden zien.
De foto's staan nu klaar in een album bij Flickr.


Oranje Amaryllis


Witte Amaryllis


Rodondendron


Onderweg in het park

Hier is de Link naar de website van De Keukenhof voor diegenen die meer informatie willen. Maar nu ga ik eerst al mijn foto's ordenen en bij Flickr op het internet plaatsen.

Tot de volgende keer. Oh ja, en we hebben een fantastische dag gehad samen :-)


6 comments:

  1. Het is inderdaad een prachtig en fotogeniek evenement. Ik ben er de afgelopen jaren 2x geweest en eens in de zoveel jaar ga ik weer. Het blijft geweldig mooi die bloemenweelde. Ik heb je foto's op Flickr bewonderd..

    ReplyDelete
  2. Dat belooft een hele vracht mooie foto's.....

    lfs,
    marianne

    ReplyDelete
  3. Well it sounds like you had a great time admiring the beautiful flowers. Isn't it amazing that such vibrant colors could come from nature?

    ReplyDelete
  4. Gorgous photos Herman. That last one, looks surreal!
    These flowers are what make Holland so famous. Every time I see a tulip, clogs and windmills come to mind, and now that I know you Herman, you also come to mind!

    I enjoyed reading your card to Ellen. I understand how you can have love and concern for her. I also feel as though I do know her and have a special place for Ellen and Curtis in my heart. They are lovely people and it is very sad that Ellen is ill.

    I am very glad you have the Babelfish Translator!

    ReplyDelete
  5. I never get enough of your gorgeous floral photographs.

    ReplyDelete
  6. Oh that park is GOrgeous!! Your pictures are beautiful. I just LOVE Spring.

    ReplyDelete