Friday 13 April 2007

Tijd



Door verschillende omstandigheden en bezigheden ben ik even niet in de gelegenheid geweest om een stukje te schrijven. Bovendien heb ik mij wat meer gericht op het maken van foto's en dat kost veel tijd. Er is ook zoveel leuks te doen, zoals werken met computers, fotograferen, video's maken en bewerken, uitstapjes maken om materiaal daarvoor te verzamelen. Ik heb al eens eerder opgemerkt, dat ik dit allemaal zo verschrikkelijk fijn vind om te doen. Door al die bezigheden vergeet ik wel eens, dat je de beschikbare tijd maar één keer kunt gebruiken.

Ook gebeuren er dingen die minder leuk zijn en waar je gedachten dan bij blijven steken, dat werkt remmend op wat je aan het doen bent. Je blijft vastzitten op een bepaald punt omdat je sterk aan iemand of een gebeurtenis moet denken. Toch komt er dan weer een moment dat je tegen jezelf zegt: "Kom op, doorgaan, want de tijd draait door, doe er wat mee."

Het is weer voorjaar, en als je dan even terugblikt op vorig jaar, dan zie je dat alles zich weer herhaalt. Bomen, bollenvelden en planten die in razend tempo in bloei komen, de temperatuur die stijgt tot ongekende hoogten in deze tijd van het jaar. Telkens heb ik de neiging om die onderwerpen weer te fotograferen of vast te leggen op video, maar daar pas ik mee op, want dan verval ik in herhalingen en dat wil ik niet.



Nou, voor deze keer dan een paar uitzonderingen om te laten zien dat het echt voorjaar is hier aan de Noord-Hollandse kust.

3 comments:

  1. Think happy thoughts, Herman, like our friendship.

    Beautiful photos.

    ReplyDelete
  2. Yes Herman , Spring is here. With it come so much renewal of life. This is a beautiful photo.

    ReplyDelete
  3. Mooie foto's!
    Hoe kreeg je die achtergrond zo mooi zwart?

    Vandaag zag ik een paar fantastische herhalingen hier verderop in de straat: een hele rij bomen, zo dik in de bloesem, van roze, rood tot wit, dat ze er krom van hingen...

    En verder dat andere bomen weer hele frisse groene blaadjes beginnen te krijgen.

    Al die kleuren afstekend tegen een helder blauwe hemel, dat is toch de lente op z'n mooist, zelfs in de stad.

    Eigenlijk verheugde ik me alweer op hele rijen bloembollenvelden, maar die zijn dan vast wel weer ergens op een andere space te bewonderen, binnenkort (?)

    lfs,
    Marianne

    ReplyDelete