Monday 20 August 2007

Oud-Zuilen en Westbroekse weg

Dit wordt de afsluiting van ons tochtje naar Oud-Zuilen, het dorpje aan de rivier de Vecht, en het Slot Zuylen. Mijn dochter Marianne wist nog dat deze twee molens in de buurt van Oud-Zuilen moesten staan, dus trokken wij op pad om nog een paar mooie foto's te maken. Ik weet dat ze dit voornamelijk voor mij deed, maar ik merkte dat zij het zelf ook weer leuk vond om met haar Pa op stap te zijn en naar mooie plekjes te zoeken. We troffen het dat de lucht zo afwisselend was. Het ene moment scheen de zon volop, dan weer trokken dikke wolken samen en zag het er dreigend uit. Even een moment hebben we ook nog wat regen over ons heen gekregen, maar onder het bladerdak van een dikke kastanjeboom en bovendien nog een paraplui hebben we onze kleding droog kunnen houden.


Dit huisje viel ons al gauw op, temeer omdat de naam daarvan ons wel aansprak "Beppie's Home", dat is ook de naam van mijn vrouw. Bovendien is het 't type huisje waar ze zich uitstekend in thuis zou voelen. Een mooi knus huisje voor ons tweeën, gelegen in een rustige omgeving met veel natuur. De imposante wolkenformaties gaven deze omgeving nog een extra dimensie.

Plek genoeg om een hengeltje uit te gooien om een visje te verschalken. Of om gewoon even alle drukte van je werk of het jachtige leven van stad achter je te laten. Staren naar je dobber, je gedachten stil zetten, je blik op oneindig gericht in het donkere water, en alles om je heen even vergeten.


Deze mooie plekjes en de twee molens achter ons latend liepen we terug naar de plek waar Marianne haar auto had geparkeerd.

(1) Molen Buitenweg (2) Westbroekse Molen

Op weg naar de auto zagen we nog meer leuke plekjes en passeerden we een veld waarin een ooievaar en een stel reigers stonden te fourageren. Het was voor mij de eerste keer dat ik een ooivaar zo in het open veld zag staan.

Het werd tijd om naar huis te gaan want ik werd moe van al dat lopen en had ook nog een treinreisje tegoed naar huis. Nog een laatste blik over de rivier en in de auto. 's Avonds kwam ik om 21:30 weer thuis aan, moe maar voldaan, want uiteindelijk had mijn dochter mij een geweldig fijne dag bezorgd, door mij rond te rijden en naar de mooiste plekjes in de omgeving van Utrecht te brengen.

Einde verhaal Slot Zuylen.

No comments:

Post a Comment