Sunday 12 August 2007

Heide in bloei.

Augustus is de maand dat heidevelden op zijn mooist zijn. De bekendste streken waar grote heidevelden te vinden zijn liggen in Drenthe en het Veluwegebied, maar er zullen ongetwijfeld veel meer mooie plekjes te vinden zijn. Zoals op deze foto's te zien is bloeit ook de heide in en langs het Zwanenwater, een uniek beschermd natuurgebied aan de Noordzeekust en op een steenworpafstand van Callantsoog.


Voor deze foto moest ik even door de knieƫn, ja zelfs op mijn buik gaan liggen om deze plant er duidelijk op te krijgen. Maar dat was wel een hele onderneming want mijn hond vind het helemaal niet leuk als ik mij lager opstel dan zij groot is. Ze wordt er onzeker van, want ze gaat twijfelen en denkt: "wie is er nu de baas?". Ze springt dan op mijn rug, begint aan mijn mouwen te trekken en kuilen te graven rond mijn hoofd. Wegsturen heeft weinig zin en ze houdt pas op als ik weer gewoon rechtop ga staan. Vandaar maar twee fotootjes. :-)

No comments:

Post a Comment