Tuesday 13 February 2007

Verkouden



Om mee te beginnen. Ik ben ontzettend verkouden en dat al gedurende een volle week. Het was niet leuk wat hier aan voorafging. Natuurlijk hoef ik niet uit te leggen wat er allemaal met je gebeurt bij een fikse verkoudheid. Alle narigheid speelt zich voornamelijk af in je hoofd, achter je ogen, in neus-, en keelholte, kortom tussen de oren. Elke holte die je maar kan bedenken in je hoofd, zat bij mij vol, behalve met lucht.

Ik moest vroeger altijd een beetje lachen als iemand begon te praten die erg verkouden was, dat ging ongeveer zo: "Dou, dou.. wat ben ik verkouwe zeg. Ik kan dergens heen want ik ben diet gewenst in gezelschap". Dus bij mij is het nu ook zo. Ik kan de "N" niet uitspreken aan het begin van woorden.

Van Bloggen is de laatste paar dagen niet veel terechtgekomen. Niet met de hond naar buiten geweest, veel zitten suffen achter de computer, maar dat hield ik ook niet lang vol. Veel geslapen om maar zo snel mogelijk van die narigheid af te komen. Maar achteraf bezien, ben ik toch wel productief geweest. In de privé-sfeer, maar toch ook iets aardigs opgezet met programmatuur om een website te bouwen. Ik dacht, laat ik mij daar ook eens aan wagen. Als een jongen van 16 jaar dat kan, waarom zou dit baasje er dan niet mee uit de voeten kunnen. En na enig prutsen is er een begin en de link daar naar toe staat onderaan, dan kun je kijken en zeggen wat je ervan vindt. Het is dus nog maar een opzetje met teksten die er niet toe doen, tenminste dat betekent "Lorem ipsum dolor sit amet etc..."

Dit wordt een echte Website

5 comments:

  1. Sorry you have such a miserable cold, Herman; Curtis has one, too. Nice website, but why all the Latin?

    ReplyDelete
  2. I dow it cad be dasty whed your dose is plugged up! You cad't say your eds at all!

    Hope you feel better soon, Heman:)

    ReplyDelete
  3. The Latin is not from me. It's used in the template I borrowed from the program. I can not read or write Latin. Marianne, my daughter has learned the old languages.

    ReplyDelete
  4. Hope you feel better soon. Happy Belated Valenine's Day.

    ReplyDelete
  5. Nou, zo'n verkoudheid heb ik deze week ook toevallig te pakken!

    Leuk, je eigen site, go for it!
    Daar kun je natuurlijk ook weer een gastenboekje plaatsen.

    Mijn kennis van het Latijn is wel erg weggezakt, in de loop der jaren....
    Een gedichtje dat ik me nog herinner is van Catullus.

    Carmen LXXXV (of Odi et amo):

    Odi et amo.
    Quare id faciam, fortasse requiris?
    Nescio, sed fieri sentio et excrucior.

    Vertaling:

    Ik haat en ik heb lief.
    Waarom ik dat doe, vraag jij misschien?
    Ik weet het niet, maar ik voel dat het gebeurt en ik word gekweld.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Gaius_Valerius_Catullus

    Serieuze jongens, die Romeinen!

    ReplyDelete