Monday 16 October 2006

Zoeken....


Op het ogenblik maak ik een periode door waarin elke inspiratie tot schrijven ontbreekt. Of het nu aan de tijd van het jaar ligt of gewoon doordat zich weinig voordoet wat ik de moeite waard vind om te vermelden, daar ben ik nog niet helemaal achter. Het kan ook zijn dat ik bepaalde dingen wel zou willen opschrijven, maar iets weerhoudt mij daar weer van. Wat ik het liefst wil is de gedachten die in mij opkomen gewoon opschrijven en delen met anderen. Maar ik voel me een beetje geremd... Is het een voorgevoel? Ik weet het niet. Ik ben nog zoekende....



Aan het strand, of liever gezegd aan de Hondsbosse Zeewering bij Camperduin was het ook al zo'n dooie boel. Een half vergaan scheepswrak wat er al jaren ligt, dooie krabben, zeesterren en andere kleine zeedieren. Een aangespoeld stuk net wat in geen eeuwigheid zal vergaan, kwijtgeraakt door een vissersboot. Nee, daar werd ik ook al niet blij van.



Als je boven op de dijk bent gekomen, kijk je uit aan de linkerkant over de Noordzee en aan de rechterkant over het drassige land achter de dijk. Een gebied waar heel veel vogels fourageren in het brakke water. Water wat eigenlijk vanuit zee, onder de dijk door sijpelt en zich vermengd heeft met het zoete water op het land. Een ideaal gebied voor bepaalde vogels en planten die er groeien.



Uitkijkend vanaf de dijk, over het drassige land, zie je in de verte de weilanden die weer druk bevolkt worden door schapen en koeien. Koeien die lange tijd uit het Hollandse landschap waren verdwenen komen gelukkig weer terug. Wat houd ik toch van deze provincie. En zie, mijn wat sombere stemming aan het begin is weer grotendeels verdwenen als ik dit zie.

3 comments:

  1. Well, Herman, you may feel uninspired, but your photographs are wonderful. And I love the music you choose for your blog; it seems we listen to a lot of the same stuff, as I have CD's by Enya and Secret Garden. Have you ever heard Lorena McKennitt? I know she is very popular in Europe, although she hails from a small Manitoba town, originally.

    ReplyDelete
  2. Dat delen van gedachten lijkt me altijd een goed plan, er zijn ook telefoons en emailadressen buiten deze blog om...

    De foto's zijn weer prachtig en ik word zelf ook wat nostalisch van die oude en nieuwe baby-foto's.

    De blaadjes vallen weer, dus vooral naar buiten blijven gaan voor licht en frisse lucht (neem ik mij ook voor)!

    lfs,
    marianne

    ReplyDelete
  3. Ellen:
    I have heard of Lorena McKennitt and I also have songs of her in my music library. I did not know she is from Manitoba. Thanks for your comment :-)

    ReplyDelete