Friday 20 October 2006

Fort Kijkduin.



Op 8 oktober jongstleden zijn we naar het museum Fort Kijkduin bij het oude Huisduinen geweest. Het was alweer enkele jaren geleden dat ik het museumgedeelte had bekeken. Ondanks het feit dat er niet veel veranderd is, was het toch weer een leuke ochtend. Je dwaalt er door de oude gewelfde gangen en zalen, deels ondergronds, maar ook hoog boven de begane
grond.



Het fort is in opdracht van Napoleon Bonaparte gebouwd en in de loop der jaren steeds weer uitgebreid. Het voert te ver om hier de geschiedenis weer te geven want dat is al op vele plaatsen op het Internet terug te vinden. Als je hierop klikt Fort Kijkduin dan krijg je een eerste overzicht en uitleg over de geschiedenis.

Waarvoor ik eigenlijk in hoofdzaak weer eens een kijkje wilde nemen was om het aquarium gedeeltelijk op video vast te leggen. De video staat hierboven, maar ik zal de LINK hier ook plaatsen, dan kun je hem ook bekijken en eventueel downloaden. De video komt altijd een paar weken later, want het vergt ook wel een beetje werk om zoiets in elkaar te zetten.

Plezier er mee!....

3 comments:

  1. Very interesting; I never knew that fort even existed. That has to be one of the few things I did NOT tour when I was in Holland with my mom.

    ReplyDelete
  2. Hi Herman.
    Weer een paar vertelsels.
    Je zat niet zo lekker in je vel zoals ik heb begrepen.Maar er komt toch weer wat te staan.
    Ik kan hier niets vinden om je een fijn weekend te wensen dus probeer ik het maar zo.
    Groetjes van Miret.

    ReplyDelete
  3. Miret:
    Bedankt voor je berichtje en jij ook een fijn weekend hoor. Aan de linkerkant is ook de mogelijkheid om een e-mail achter te laten. Kijk maar onder mijn profiel en foto.

    ReplyDelete