Wednesday 14 May 2008

Een Nieuw Decenium

Happy Birthday to Meeeee!

Vandaag is de laatste dag van mijn jaren zestig. Een moment om even bij stil te staan. Morgen stap ik een nieuw decenium binnen. Een nieuw Kroonjaar in mijn leven. Ik heb het even nagekeken en het Kroonjaar heet "Jacob" net als mijn tweede voornaam. Morgen ben ik statistisch gezien een oude man, want 70 jaar en ouder, dan hoor je eigenlijk in een ouderen opvangcentrum, maar ik ben er geloof ik nog niet aan toe, en zal dat ook nooit worden. Het is een vreemde gewaarwording om te beseffen dat ik deze leeftijd heb bereikt. Het doet mij terugdenken aan zoveel familieleden die mij zijn voorgegaan en er niet meer zijn. Ik moet er maar aan gaan wennen.

E. & O. E. (errors and omissions excepted)

Today is the last day of my sixty .... years. Tomorrow I step into a new decade. Another crown year in my life, the new crown year is called "Jacob" the same as my second Christian name. Statistically I am tomorrow a so called old man. People of 70 years old and more, belong in a home for elderly people. Well, let me tell you, I am and will NEVER be ready for that. It is a strange feeling to realize that I have reached this age of 70. It makes me think back to so many family members whom preceded me. I have to get used to the idea that I have more years behind me then in the future.. I am NOT depressed, but it's a moment to look back on my life. Sing it loud together with me...

Happy Birthday to Meeee :-)

Have a nice day too!

No comments:

Post a Comment