Monday 16 March 2009

Who becomes the Winner


Eens in de twee weken ga ik boodschappen doen in een grote supermarkt die bekend staat om de redelijk geprijsde levensmiddelen. Meestal sla ik dan grotere hoeveelheden in om te voorkomen dat ik elke week in de rij moet gaan staan bij de kassa. Winkelen is bepaald geen hobby van mij.

Once in a fortnight I'll do the shopping in a large grocery. a supermarket with reasonable prices. Generally I buy then enough for 2 weeks. Shopping in such places is certainly not my hobby.

Met een goed gevulde boodschappenkar loop ik dan in de richting van de Kassa. Daar let ik vaak op het gedrag van mensen, en zie ik de komische trekjes van mensen in het algemeen. Het is grappig om te zien wanneer twee verschillende mensen, ongeveer gelijktijdig de rij voor de Kassa naderen. Het gebeurt niet zelden dat beiden er ineens de spurt in zetten met hun kar om als eerste aan te sluiten. Dat gebeurt dan zonder iets te zeggen en met een waas op het gezicht van: "Oh... Ik heb er helemaal geen erg in dat U ook al wilde aansluiten, maar ik ben lekker eerder".

Then I walk with my shopping cart loaded with purchases in the direction of the pay-desk. Mostly I have to wait and there is time enough to pay attention to people and how they act, I see the comic behaviour of people in general. It is funny to see when two different persons approach simultaneously the line up for the pay-desk. Not seldom It happens that both put all of a sudden a sprint with their cart to line up as first. That happens without saying one word and with a glance on their face saying: " Oh… I have no idea that she also want to line up... Sorry..., I won, I was first. Ha".

Ook overkomt het mij wel eens dat je in een lange rij voor de kassa staat te wachten en dat er opeens een tweede kassa wordt ingezet. Mensen die achter je staan rennen plotseling massaal naar voren om toch maar de eerste te zijn of, om minstens een paar plaatsen "winst" te boeken. "Nou...., vooruit dan maar", denk ik dan.


Sometimes the following also happens, when I am waiting in a long line for the pay-desk and a second pay-desk becomes suddenly available. People who are standing at the end of the line, run suddenly all at the same time forward, passing everybody in front of them to be the first or to win at least a couple of places. When I see this happen I think to myself " Well…., go ahead then".

Als ik dan aan de beurt ben om mijn boodschappen op de lopende band te plaatsen om af te rekenen, dan kijk ik de kassiere altijd eerst aan. Ik weet uit ervaring dat het weer een wedstrijd gaat worden tussen ons wie er sneller is. Zij schuift de boodschappen in een razend snel tempo langs de scanner en plaatst ze op een onmogelijk klein plateau, vanwaar ik ze weer moet oppakken en in mijn boodschappenkar moet laden. Zij probeert mij zover vóór te blijven, dat de boodschappen zich voor mijn neus opstapelen en ik doe verschrikkelijk mijn best om ze weer zo snel mogelijk in de boodschappenkar te plaatsen. En wie het eerste klaar is, die heeft gewonnen. Het spreekt vanzelf dat zij altijd wint op dit punt.

When it is my turn to place the purchases on the conveyor, then I always firstly look at the female cashier. I know by experience that it becomes a game between us to find out who is faster. She moves the purchases in a very fast tempo over the scanner and places them on an impossible small plateau, from where I must take them up and put them back in my shopping cart. She always tries to remain in front of me up to the point where the purchases piles up in front of me. On the other hand I do my best to place them back in my shopping cart as fast as I can. The first one who finished, won the match. It is logical and predictable that she is always the winner at this point..

Vanmorgen heeft zij mij glansrijk verslagen want voordat ik de laatste partij boodschappen weer in mijn wagen had gedumpt krijste zij: "Dat is dan € 74,35!", daarmee te kennen gevend, dat zij deze keer een verpletterende voorsprong had geboekt. Daarna ging ze demonstratief achterover leunen op haar kruk, in afwachting van mijn betaling met mijn bankpas.

This morning she won in a glorious way because before I had dumped the last couple purchases in my shopping cart she yelled load out: " That is then € 74.35! ", showing me and the rest of the customers that she had accomplished a crushing winning game this time . Afterwards she leant demonstratively backwards on her seat, waiting for my payment.

Thanks to Sally! Now I can also sign my posts with this thing. It's FREE stuff she says, and everyone may use it. So, be my guest. :-)

No comments:

Post a Comment