Thursday 7 February 2008

Overdenking


Al weken lang neem ik mij elke dag voor om "morgen" naar buiten te gaan en rond te kijken om nieuwe ideeën op te doen voor een verhaaltje. 's Morgens word ik meestal op tijd wakker, dan is het nog donker buiten en als ik uit het raam kijk, de natte straat zie en de vochtige kou voel, dan neem ik weer een diepe duik onder mijn dekbed en val weer in slaap. De tweede keer dat ik wakker wordt is het naar mijn gevoel alweer te laat om weg te gaan. Dit overkomt mij nu al langer dan een maand en ik zal er iets aan moeten gaan doen. Dit kan zo niet langer. De oorzaak zal zijn dat ik nu echt "oud" aan het worden ben of, teveel toegeef aan het gevoel van onbehagen dat ik krijg van het vervelende weer of..... ik ben gewoon te lui geworden..... Ik MOET er nu wat aan gaan doen.

For weeks I say each day to myself "tomorrow" I go outside, look around and find new ideas for a story. Mostly I wake up early, then it is still dark and when I look through the window and see how gloomy it is and how wet the streets are, and I feel at the same time the damp cold, then I dive back into my bed, hiding my head deep under the blankets for that horrible world outside and fall asleep again. The second time I awake I have that unpleasant feeling that it is too late to go away. This happens to me now for more than a month and I know I have to do something about it. This can last not longer. The cause will be that I am getting really "old" now or, I admit at the feeling of uneasiness that I get of the boring weather or.... I am getting too lazy.... I HAVE TO do something about it.


Maar vandaag is het feest, onze kleindochter Liz is vandaag 6 jaar geworden en ze viert dat met heel veel vriendjes en vriendinnetjes thuis. De ooms en tantes komen zondag om haar te feliciteren en wij, haar opa en oma, zijn al geweest om verkleedkleertjes te brengen die oma voor haar heeft gemaakt. Dat was een groot succes en ze was er heel erg blij mee.

Today we celebrate the our granddaughter's birthday, Today, Liz has reached the age of 6 years and she celebrates this with a lot of school friends at home. The uncles and aunts come to congratulate her on Sunday and we, her "opa" and granny, have already been there to bring her some "changing clothes?" made by granny for her. It was a big success and Liz was very glad with her cow girl and squaw dresses.


Gefeliciteerd met je verjaardag Liz.

No comments:

Post a Comment