Een hele nieuwe voorruit kost aanzienlijk meer dan een ruit die gerepareerd kan worden. De sticker was snel gevonden en er op geplakt. Maar wat nu? Heel veel jaren geleden, ik rijd al meer dan 46 jaar op de weg, is het mij eens overkomen dat mijn hele voorruit aan diggelen ging. Het is alweer zo lang geleden dat ik me niet meer goed kan herinneren hoe de afwikkeling toen ging. Dus eerst even nadenken wat het meest logische moest zijn.
Een goed half uur later had "Bram", mijn GPS-loods mij voor de deur gebracht. Daar werd ik ontvangen door weer een andere aardige mevrouw die wat vragen stelde en de formulieren invulde die ik moest tekenen. Ze legde mij het een en ander uit over de reparatie en ook dat er waarschijnlijk altijd een klein litteken zichtbaar zou blijven. Maar ach, ik heb al zoveel littekens in mijn leven opgelopen, dat die op mijn voorruit er nog wel bij kan.
De sleutel van mijn auto afgegeven en de monteur ging direct aan de slag. Ik hoorde in de werkplaats allerlei gierende en schurende geluiden. Niet alleen afkomstig van mijn auto, want er stonden er nog een stuk of vijf die dezelfde behandeling ondergingen.
Een half uurtje later kon ik de sleutel weer in ontvangst nemen. De aardige mevrouw zou verder alles regelen met mijn verzekeringsmaatschappij. De monteur liet zien hoe hij de schade had verholpen. En ik moet zeggen, dat je verdraaid goed moet zoeken om er achter te komen waar het litteken zit. Als er een grote vlieg tegen mijn voorruit uiteen spat, dan is dat meer zichtbaar dan "mijn ster".
Redelijk opgelucht reed ik weer naar huis in het besef dat je dergelijke dingen gewoon oploopt, net als die mevrouw die haar portier tegen mijn auto klapte. Het zijn dingen die je overkomen en waar je niets aan kunt doen om het te voorkomen. Ik wordt er niet ongelukkiger door.
No comments:
Post a Comment